استخراج گرافن طبیعی و غیرسنتزی از معادن گرافیت

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گرافیت در آمریکا، موفق به کشف گرافن طبیعی در معادن گرافیت خود شده است. این گرافن‌های طبیعی از کیفیت بالایی برخوردارند و می‌توان آن‌ها را با قیمت پایین استخراج کرد.

آلاباما گرافیت (Alabama Graphite) اعلام کرد که موفق به کشف گرافن طبیعی در معادن گرافیت خود شده است. گرافیت ماده‌ای چندلایه است که در آن لایه‌های گرافن روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. از آنجایی که گرافن دارای خواص الکتریکی، مکانیکی و گرمایی منحصر به فردی است، توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است.
رون رودا، مدیرعامل شرکت آلاباما گرافیت، می‌گوید: «ما معتقدیم که کشف گرافن طبیعی تک لایه و چند لایه منطقه کوسا (Coosa) می‌تواند ابعاد تازه‌ای در حوزه کسب و کار ما ایجاد کند. بزرگترین چالش امروز ما، تولید گرافن تجاری با قیمت پایین است. این یک فرصت بسیار جالب توجه برای ماست.»
نیتین چوپرا می‌گوید: «به اعتقاد من، فناوری‌های نوظهور می‌توانند با استفاده از گرافن بدست آمده از این روش از مواهب زیادی برخوردار شوند؛ این کار با افزایش تولید و بهبود اقتصادی میسر می‌شود. این شرکت امکان تولید انبوه گرافن و مشتقات آن را داراست.»
در حال حاضر گرافن سنتز شده با استفاده از روش‌های گرانقیمت مختلف بدست می‌آید که امکان تولید انبوه آن‌ها وجود ندارد. یکی از اشکالات رایج در تولید این نوع گرافن‌، وجود نقص ساختاری و فقدان کنترل روی ابعاد آن است. روش‌های فعلی برای سنتز گرافن شامل CVD، لایه برداری مکانیکی، لایه‌برداری در فاز محلول و روش‌های فیزیکی- شیمیایی است. این روش‌ها پرهزینه بوده و زمان زیادی برای تولید نیاز دارند.
ورق‌های گرافنی ضخامتی کمتر از ۱۰۰ نانومتر داشته و از خواص فیزیکی جالب توجهی برخوردارند. این گرافن‌ها که می‌توانند بین یک تا چند لایه داشته باشند، کاربردهای متعددی در صنعت دارند. محصولات بدست آمده توسط شرکت آلاباما از کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ این محصولات شفافیت بالایی نیز دارند.
ماموریت شرکت آلاباما این است که سبزترین روش تولید گرافن در جهان را ارائه دهد.