حضور شبکه توانا در سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران

شبکه توانا با حضور در سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، که از چهارم اردیبهشت‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده است، به پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و آزمایشگاه‌های مدارس ارائه خدمات می‌نماید.

سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

مرکز خدمات آموزشی طرح توانا با هدف گسترش پژوهش‌های دانش‌آموزی در حوزه نانو و مجهزسازی آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی نانو، در سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل حضور پیداکرده و به ارائه خدمات به مراکز آموزش و پرورش استان‌های کشور در این خصوص می‌پردازد.

در سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل دستگاه‌هایی چون، تولید نانو الیاف، اسپاترینگ‌رومیزی، دستگاه تولید نانوذرات ازانفجارسیم، اولتراسونیک، مجموعه آزمایش‌های طیف سنجی مقدماتی، سانتریفیوژ، ضخامت سنج لایه‌های نازک و تجهیزات عمومی آزمایشگاهی مانند کوره، انکوباتور، هودشیمی، آب مقطرگیری، حمام مافوق صوت، آون وpH متر از جمله تجهیزات درنظرگرفته شده برای آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی نانو است.

گفتنی است، آزمایشگاه‌های مدارس و پژوهش‌سراها می‌توانند با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و  ستاد توسعه فناوری نانو، تجهیزات تخصصی و عمومی مورد نیاز مراکز خود را از غرفه توانا واقع در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی در مدت برگزاری نمایشگاه تهیه نمایند.

توانا در راستای بهره‌برداری هرچه بیشتر متقاضیان دستگاه‌های تخصصی نانو خدمات مختلفی از جمله ارائه بسته‌های آموزشی و توضیحات هر دستگاه، CD آموزش کار استفاده از هر دستگاه، فیلم آموزشی کار با دستگاه‌ها و نرم‌افزار آشنایی شامل توضیح کامل هر دستگاه را به خریداران تجهیزات ارائه می‌کند.

همچنین این مجموعه در راستای هدایت و سرعت بخشیدن به جریان فعالیت آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی فناوری نانو کارگاه‌های آموزشی جهت آموزش به متخصصان آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی برگزار و از کارگاه‌های آموزشی برگزارشده برای دانش‌آموزان و دبیران در آزمایشگاه حمایت می کند.

گفتنی است، تیم فنی باشگاه نانو که مسلط به تجهیزات درنظر گرفته شده برای آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی هستند، نصب٬ آموزش و بررسی فنی این تجهیزات را انجام می‌دهند.

شبکه توانا خدمات پشتیبانی نظیر حمل و نقل، نصب و راه‌اندازی تجهیزات، آموزش اولیه کارشناس جهت کار با دستگاه، گارانتی و پاسخ‌گویی به مشکلات فنی احتمالی را به خریداران تجهیزات ارائه می‌کند.

لازم به ذکر است، مدارس و پژوهش‌سراها می‌توانند با حضور در غرفه توانا واقع در طبقه اول سالن خلیج فارس تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه‌های خود را از بین ۲۸ مورد دستگاه و تجهیزات ارائه شده تهیه نموده و از حمایت‌های درنظر گرفته بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران تا هفتم اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.