مدرسه بهاری گرافن در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود

مدرسه گرافن با حضور مدرسانی از کشورهای انگلستان٬ آلمان٬ ژاپن و هندوستان به مدت سه روز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

مدرسه گرافن با حضور مدرسانی از کشورهای انگلستان٬ آلمان٬ ژاپن و هندوستان به مدت سه روز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. این مدرسه که با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو٬ با حضور دکتر رضایت و از سوی گروه فیزیک مواد پیشرفته دانشگاه شریف برگزار شده است٬ با هدف ایجاد فضایی برای تعامل محققین٬‌ اساتید و دانشجویان کشور و آشنایی با دستاوردها و تحقیقات سایر کشورها از ششم تا هشتم اردیبهشت در دانشگاه صنعتی شریف برپا خواهد بود.

چهار مدرس این دوره عبارتنداز پروفسور نووسلوف Novoselov از دانشگاه منچستر (برنده جایزه نوبل ۲۰۱۰)٬ پروفسور الکساندر گرونایز Grueneis از دانشگاه کلن آلمان٬ پروفسور کوشینو Koshino از دانشگاه توهوکوو ژاپن٬ و پروفسور سید رغیب حسن از موسسه علوم ریاضی مدرس هندوستان.

در این دوره در حدود ۳۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و بیش از ۱۵۰ دانشجو و در مجموع حدود ۲۰۰ نفر٬ شرکت کردند.
سرفصل‌های این دوره عبارتند از:

•    فیزیک گرافین و حالت‌های مرزی
•    اسپکتروسکوپی مواد دو بعدی با استفاده از تابش سنکروترون
•    روش‌های خوشه‌ای کوانتومی
•    مواد در سرزمین دو بعدی
•    خواص الکترونیکی و اپتیکی مواد دو بعدی

گفتنی است دوره دیگری در سپتامبر سال گذشته با عنوان «مدرسه سیستم‌های همبسته قوی» به مدت دو روز توسط گروه فیزیک مواد پیشرفته دانشگاه شریف برگزار شده بود. همچنین این گروه در نظر دارد هر سال مدرسه‌ای در حوزه‌های تخصصی مورد نیاز در فناوری نانو برگزار کند.