نانوابزاری برای کنترل دسترسی به ساختمان یا کامپیوتر

آر‌اف آیدیز (RF IDeas Inc) اخیراً نانوابزاری نشان‌خوان (Badge reader) با ابعاد بسیار کوچک تولید کرده است. از این نانوابزار برای ورود به ساختمان یا دسترسی به شبکه کامپیوتری می‌توان استفاده کرد.

آر‌اف آیدیز (RF IDeas Inc) یکی از شرکت‌های تولیدکننده کارت‌های پرسنلی است؛ کارت‌هایی که برای ورود به ساختمان از آن‌ها استفاده می‌شود. این کارت‌ها اجازه‌ دسترسی به کامپیوتر، شناسایی زمان و هویت افراد را به عهده دارد. آر‌اف اعلام کرد که اخیراً نانوابزاری موسوم به pcProx® تولید کرده است که ابعاد بسیار کوچکی دارد.
بیش از ۸۰ درصد کارمندان در صنایع مختلف از ادوات همراه نظیر لپ‌تاپ برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند. برای استفاده از این ادوات نیاز به کلمه عبور است و سیستم‌های امنیتی باید نسبت به لو نرفتن آن اطمینان حاصل کنند. با این نانوابزار جدید می‌توان به کاربر از امن بودن کلمه عبور اطمینان داد. در بیمارستان‌ها، پزشکان مجبور به آوردن لپ‌تاپ خود به اتاق بیمار، آزمایشگاه و بخش‌های مختلف هستند. با این نانوابزار می‌توان به پزشکان و پرستاران اجازه دسترسی به اطلاعات بیمار را داد و در عین حال امنیت شبکه را نیز حفظ کرد.
هرچند ابعاد این ابزار بسیار کوچک است اما عملکرد بسیار جالب توجهی دارد. نه تنها بیمارستان‌ها، بلکه در سازمان‌های دولتی و شرکت‌ها نیز می‌توان از این ابزار استفاده کرد. ریک لاندیوتی، مدیرعامل شرکت آراف، می‌گوید: «ما به عنوان پیشرو در صنعت نشان‌خوانی (Badge reader) بسیار خوشحالیم که با نوآوری، محصول تازه‌ای ارائه کرده‌ایم. این نانوابزار کوچک نتیجه کار و تلاش ما در مسیر پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان است.»
آراف یکی از بزرگترین تولیدکننگان نشان‌خوان و کارت‌خوان برای دسترسی به ساختمان یا استفاده از شبکه‌های کامپیوتری است. این شرکت به دنبال ساخت کارت‌های هوشمند بی‌نیاز از تماس است.