حمایت بنیاد ملی علوم آمریکا از مرکز تحقیقات فناوری‌ نانو

موفقیت این مرکز بر چندین دستاورد عمده آن در شناخت ویژگی‌ها و عملکرد نانومواد و گام‌های کلیدی برای بهبود قدرت محاسباتی و ایجاد فناوری‌های پیشرفته مبتنی است.

دانشگاه نبراسکا –لینکلن (UNL) به منظور حمایت از مرکز مهندسی و علوم تحقیقات مواد و تحقیقات فناوری‌ نانوی خود تا سال ۲۰۲۰، مبلغ ۹٫۶ میلیون دلار از بنیاد ملی علوم این کشور حمایت مالی دریافت کرده است.
فیزیک‌دانان، شیمی‌دان‌ها و مهندسان دانشگاه نبراسکا – لینکلن در این مرکز بین‌رشته‌ای برای مطالعه مواد و نانوساختارهایی که می‌توانند به تولید ادوات الکترونیکی با مصرف انرژی بهینه‌تر کمک نمایند، با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
دانشگاه نبراسکا –لینکلن یکی از ۲۱ مرکزی است که در ایالات متحده آمریکا مورد حمایت مالی بنیاد ملی علوم این کشور است. این دانشگاه ، ساخت مرکز تحقیقاتی خود را در سال ۲۰۰۲ میلادی با ۵٫۴ میلیون دلار آغاز کرد. در سال ۲۰۰۸ میلادی نیز بنیاد ملی علوم این کشور با اختصاص ۸٫۱ میلیون دلار به استمرار ساخت این مرکز کمک مالی نمود.
موفقیت این مرکز بر چندین دستاورد عمده آن در شناخت ویژگی‌ها و عملکرد نانومواد و گام‌های کلیدی برای بهبود قدرت محاسباتی و ایجاد فناوری‌های پیشرفته مبتنی است. این اختراعات، باعث شده است که این مرکز بر حوزه‌های کلیدی‌ایی نظیر مواد الکترونیکی مغناطیسی، سطوح کارکردی و .. . تمرکز داشته باشد.
فعالیت‌های این مرکز به طور گسترده‌ای بر توسعه همکاری‌ با محققان رشته‌های مختلف تمرکز دارد.