گامی دیگر در تولید نمایشگرهای مبتنی بر نقاط کوانتومی

کیو‌دی ویژن (QD Vision) اقدام به عرضه محصول جدید مبتنی بر نقاط کوانتومی به بازار کرده است. این محصول که اپتیک مورد استفاده در نمایشگرهاست می‌تواند تمام طیف‌های رنگی را ایجاد کند.

کیو‌دی ویژن (QD Vision) اپتیک ۲ میلی‌متری مبتنی بر نقاط کوانتومی خود را به بازار عرضه کرد. از این محصول برای تولید نمایشگرهای بسیار نازک نظیر مانیتورهای LCD استفاده می‌شود. این قطعه موسوم به Color IQ™ از نسل قبلی خود ۳۳ درصد نازک‌تر بوده و به عنوان نازک‌ترین اپتیک ساخته شده تا کنون شناخته می‌شود که قادر به ارائه تمام رنگ‌ها است.
این قطعه کاملاً با سیستم‌های LCD قابل انطباق بوده و می‌تواند به تولیدکنندگان نمایشگر برای نازک‌تر کردن محصولات کمک کند. Color IQ™ می‌تواند وضعیت شرکت کیو‌دی ویژن را در بازار تثبیت کند و منجر به ساخت اولین تلویزیون‌های تجاری QD Color IQ شود.
مت مازوچی، از مدیران شرکت کیودی‌ویژن، می‌گوید: «استقبال بازار از فناوری نقاط کوانتومی ارزان‌قیمت و کارا منجر به گسترش این فناوری شده و در نهایت موجب وارد شدن محصولات الکترونیکی با کیفیت رنگ بالا به بازار می‌شود. این قطعه ۲ میلی‌متری می‌تواند مرزهای ساخت نمایشگرهای نازک با عملکرد بالا را تغییر دهد.»
جنیفر کولگرو، مدیرعامل شرکت کیودی ویژن، می‌‌گوید: «فناوری نقاط کوانتومی، یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در حوزه ساخت LCD طی سال‌های اخیر است. پیش‌بینی‌های ما نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۵، قریب به ۶۰ درصد از تلویزیون‌های بازار حاوی نقاط کوانتومی باشد.»
در حال حاضر اپتیک‌های نقاط کوانتومی شرکت کیودی ویژن توسط تولیدکنندگان مانیتور کامپیوتر و تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول ۲ میلی‌متری نیز به بازار عرضه شده است.
کیودی‌ویژن یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری نمایشگرهای مبتنی بر نقاط‌کوانتومی است. فناوری نقاط کوانتومی Color IQ شرکت کیودی‌ویژن می‌تواند شرایط تولید تمام رنگ‌ها را برای نمایشگرها ایجاد کند. این شرکت در سال ۲۰۰۴ تأسیس شده و دفتر مرکزی آن در ماساچوست است.