ثبت پتنت مربوط به نانوافزودنی ضدجلبک

اخیرا مدیران شرکت N1 تکنولوژیز برای ثبت پتنت مربوط به نوعی افزودنی رنگ‌های ضدجلبک اقدام کردند. در این افزودنی از فولرین و نانوساختارهای تنگستن استفاده شده است.

مدیران شرکت N1 تکنولوژیز (N1 Technologies) اقدام به پرکردن فرم‌های مربوط به ثبت پتنت جدید این شرکت کردند. این پتنت مربوط به فناوری پوشش هال تنگستن (Tungsten Hull Coat) می‌شود که نوعی افزودنی به رنگ‌های مورد استفاده در کشتی‌ها است. این افزودنی را می‌توان به رنگ‌های ضد جلبک افزود و از آن برای ممانعت از تشکیل مواد زیستی در سطح کشتی‌ها استفاده کرد.
نسل جدید پوشش‌های ضد جلبک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملا زیست‌ سازگار بوده و در عین حال مانع از تشکیل مواد زیستی روی بدنه کشتی‌ها می‌شود. NanoSave™ می‌تواند عملکرد رنگ‌های ضد جلبک رایج را بهبود دهد و در عین حال عاری از فلز بوده و در آن از نانوساختارهای تنگستن استفاده شده است. این افزودنی موجب کاهش اصطکاک سطح شده و سرعت حرکت کشتی را افزایش می‌دهد، همچنین این پوشش می‌تواند مانع از رشد مواد زیستی در سطح کشتی شود.
استیو لورن مدیرعامل شرکت N1 تکنولوژیز می‌گوید: « ما با استفاده از این فناوری موفق به بهبود عملکرد پوشش‌های ضد جلبک شدیم. تولیدکنندگان این افزودنی معتقداند که افزودن نانوفولرین تنگستن به رنگ‌های ضد جلبک موجب کاهش اصطکاک میان مولکول‌های آب و بدنه کشتی می‌شود. در عین حال سطح به شدت صاف آن نیز مانع از جوانه‌زنی مواد زیستی می‌شود.»
N1 تکنولوژیز یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری‌نانو است که محصولات متعددی به بازار عرضه کرده است.