فیلم‌ رسانای شفاف حاوی نانوسیم نقره برای ساخت نمایشگر

کراستریم ادونس متریالز در نشست انجمن الکترونیک چاپی و آلی، جزئیاتی درباره محصول جدید این شرکت ارائه کرد. این محصول فیلم رسانای شفاف حاوی نانوسیم‌های نقره است که از آن در ساخت نمایشگرهای لمسی استفاده می‌شود.

کراستریم ادونس متریالز (Carestream Advanced Materials) با میزبانی نشست انجمن الکترونیک چاپی و آلی، قدم مثبتی به توسعه این فناوری در آینده بر می‌دارد. در این نشست بیش از ۵۰ تولیدکننده فیلم، جوهر، پوشش، تجهیزات و قطعات شرکت دارند.
باربارا فیشر از مدیران منطقه‌ای این نشست می‌گوید: «ما انتظار داریم که سال ۲۰۱۵ سالی توام با موفقیت باشد. ۸۸ درصد از اعضاء ما پیش بینی می‌کنند که صنعت الکترونیک چاپی در این سال رشد داشته باشد. تمرکز بیشتر در این حوزه روی صنایعی نظیر داروسازی، خودروسازی، الکترونیک، بسته‌بندی، چاپ و انرژی است.»
در این نشست یافته‌های مربوط به پیمایش کسب و کار ارائه می‌شود که مهمترین آن‌ها، افزایش ۱۱ درصدی درآمد در سال ۲۰۱۵ بوده و همچنین پیش‌بینی می‌شود تحقیق و توسعه، تولید و نیروی کار نیز افزایش یابد. کراستریم ادونس متریالز که میزبان این نشست است، جزئیاتی از فیلم‌رسانای شفاف مبتنی بر نانوسیم ارائه کرد. این محصول جدید که به FLEXX شهرت دارد می‌تواند برای نمایشگرهای ۴۲ اینچ مورد استفاده قرار گیرد.
پاول هیرو، از مدیران کراستریم ادونس متریالز، می‌گوید: «ما روی بهبود کیفیت نانوسیم‌ها کار کرده‌ایم و در حال حاضر می‌توانیم ارزش افزوده بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کنیم. آینده صنعت الکترونیک به ادوات انعطاف‌پذیر ختم می‌شود که محصول جدید ما می‌تواند به تولیدکنندگان این حوزه کمک شایانی کند.»
اندره فایرد، از مهندسان کراستریم ادونس متریالز، معتقد است که یکی از نگرانی‌ها، مهاجرت نانوسیم‌ در این فیلم‌های شفاف است. نتایج آزمایش‌های انجام شده در دما و رطوبت بالا نشان می‌دهد که این نانوسیم‌ها در جای خود باقی می‌مانند. این شرکت آزمون های داخلی برای بررسی عملکرد این فیلم‌ها ارائه کرده است. فیلم‌های حاوی نانوسیم‌های نقره در معرض رطوبت و دمای بالا قرار داده شده‌اند که عملکرد خوب  آن‌ها نسبت به فناوری‌های مشابه تأیید شد.