شناسایی زودهنگام سرطان با نانوذرات آهن

شرکت آپوسل (ApoCell) با استفاده از نانوذرات آهن و کانال‌های میکروسیالی موفق به ارائه روشی برای شناسایی سلول‌های سرطانی شده است. این شرکت نتایج یافته‌های اخیر خود را در دو کنفرانس مختلف ارائه کرده است.

شرکت آپوسل (ApoCell) اعلام کرد که موفق به استفاده از فناوری® ApoStream درزدایش سلول‌های سرطانی از سیستم گردش خون شده است. با این کار می‌توان از راهبرد نمونه‌برداری سیالی در حوزه پزشکی شخصی استفاده کرد. نتایج این پژوهش در قالب مقاله‌ای با عنوان EpCAM-Independent Isolation of EMT-Circulating Tumor Cells in Patients with Primary Breast Cancer Who Receive Primary Systemic Therapy در کنفرانس ASCO ارائه شده است.
در این مقاله نتایج مربوط به آزمون‌های انجام شده در مراحل اولیه و بعدی سرطان پستان با استفاده از این فناوری ارائه شده است. هر چند که باید تعداد آزمایش‌های بیشتری برای این کار انجام شود اما نتایجی که تا کنون به دست آمده رضایت‌بخش بوده است.
® ApoStream می‌تواند سلول‌های سرطانی را در بیماران مبتلا به سرطان پستان شناسایی کند. تولید برخی زیست‌مولکول‌های مرتبط با سرطان می‌تواند به عنوان عاملی برای شناسایی این بیماری باشد. نائوتو یونو، از محققان موسسه سرطانشناسی مرکز سرطان آندرسون، می‌گوید: «نتایج اولیه از داوطلبین امیدوار کننده بوده و ما به دنبال مطالعات بعدی برای درک بهتر چگونگی استفاده از سلول‌های به دام افتاده با این روش برای شناسایی سرطان هستیم. این پروژه برای ما اهمیت زیادی دارد. ما می‌خواهیم درباره جمعیت انواع مختلف سلول‌های سرطانی شناور در خون اطلاعات کسب کنیم و رابطه میان این سلول‌ها و واکنش بالینی بدن را دریابیم.»
این شرکت مقاله‌ دیگری با عنوان Development Of A Novel Method For Detecting Renal Cell Carcinoma Circulating tumor cells را درنشست انجمن اورولوژی آمریکا ارائه کرده است. محققان شرکت آپوسل با همکاری پژوهشگران دانشگاه جان‌هاپکینز روشی جدید برای شناسایی سلول‌های سرطانی کلیه با این فناوری ارائه کردند. آن‌ها این روش را روی ۲۳ بیمار به کار گرفتند و در نهایت در ۳۰ مورد، شناسایی صحیح انجام شد.