ثبت پتنت نانوزیست‌حسگر LSPR برای تشخیص بیماری

شرکت لامداجن (LamdaGen) اخیرا پتنتی در دفتر EPO به ثبت رسانده است. این پتنت مربوط به فناوری نانوزیست‌حسگری است که در دستگاه LSPR برای تشخیص بیماری استفاده می‌شود. این پتنت جدید تمام جنبه‌های LSPR پلاسمونیک مبتنی بر فناوری نانو را پوشش می‌دهد و از آن برای

شرکت لامداجن (LamdaGen) یکی از تولیدکنندگان زیست‌حسگرهای تشخیص طبی، اخیراً اعلام کرده است که موفق به ثبت پتنتی در دفتر اختراعات EPO شده است. این پتنت با عنوان “Enzymatic Assays for LSPR” می‌تواند برای تشخیص سریع بیماری مورد استفاده قرار گیرد.
حسگر LSPR مبتنی بر فناوری نانوی شرکت لامداجن برای تشخیص طبی در محیط زنده و سیستم‌های Point of Care Testing (POCT) مناسب است. همچنین از این حسگر می‌توان برای اندازه‌گیری دقیق کمی در محدوده‌های فمتومولار استفاده کرد. این محدوده بسیار کمتر از آرایه‌های رایج ELISA است. این پتنت جدید تمام جنبه‌های LSPR پلاسمونیک مبتنی بر فناوری نانو را پوشش می‌دهد و از آن برای آزمایش کیفی با سرعت بالا استفاده می‌کند.
پذیرش این پتنت از سوی EPO در کنار دیگر پتنت‌های ثبت شده این شرکت موجب حفظ مالکیت فکری فناوری LSPR لامداجن می‌شود.
رندی استورر، مدیرعامل شرکت لامداجن، می‌گوید: «پذیرش این پتنت در نتیجه توانمندی‌های جدید ما برای استفاده از پتانسیل‌های موجود در پلاسمونیک پیشرفته است تا حساسیت شناسایی، دقت و سرعت تشخیص طبی را با این دستگاه افزایش دهیم. ما در حال کار با تعدادی از شرکت‌ها هستیم تا از این فناوری قدرتمند در سیستم‌های تشخیص طبی فعلی استفاده کنیم. همچنین امکان بهره‌گیری از این فناوری در تجهیزات همراه و سیستم‌های IVD تجاری وجود دارد.»
لامداجن یک شرکت نانوفناوری است که اولین دستگاه LSPR تجاری را تولید کرده است. این محصول از نانوزیست‌حسگرهای بسیار حساس بهره می‌برد و از آن می‌توان برای تشخیص بیماری در بدن (IVD) استفاده کرد. این شرکت قصد دارد از این فناوری در محصولات مختلف استفاده کند.