نسل جدید غشاءهای تصفیه آب مبتنی بر فناروی‌‌ نانو

شرکت دایس آنالیتیک به تازگی نسل جدید فناوری تصفیه آب خود را رونمایی کرده است. این غشاء برای استفاده در محصولاتی نظیر NanoClear مناسب است.

دایس آنالیتیک (Dais Analytic Corporation) یک شرکت کسب و کار نانوفناوری است که در حوزه فروش تجهیزات صنعت آب و انرژی فعالیت می‌کند. این شرکت نسل چهارم فناوری Aqualyte™ را با افزودن برخی ویژگی‌های جدید به بازار عرضه کرده است.
Aqualyte™ فناوری اصلی یک دسته محصولات شرکت دایس نظیر ConsERV, fixed-plate Energy Recovery Ventilator (ERV) و NanoClear است که برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
با استفاده از فناوری Aqualyte™ می‌توان کامپوزیت غشائی برای تصفیه آب ارائه کرد که هدایت الکتریکی بالایی داشته، از انتخابگری مناسبی برخوردار بوده و مولکول‌های آب می‌توانند به راحتی از آن عبور کنند. از این فناوری در محصولاتی نظیر NanoClean و ConsERV استفاده می‌شود. با بهبودهایی که روی این فناوری انجام شده دامنه کاربرد آن وسیع‌تر می‌شود.
در طول چند ماه آینده، دایس این فناوری را برای گرفتن گواهینامه مورد آزمایش قرار خواهد داد. آزمایش‌هایی که باید روی این ماده انجام شود شامل آزمایش عملکرد، آزمون زوال ساختاری در محیط‌های خورنده و اثرات روش‌های تولید فعالی روی این ماده است. این شرکت قصد دارد مشتریان خود را برای بهره‌برداری از مزایای این فناوری آموزش دهد. این محصول اوایل سال ۲۰۱۶ به صورت کامل به بازار عرضه می‌شود.
برایان جانسون، مدیرعامل دایس، می‌گوید: «ما از نتایج و پیشرفت‌های انجام شده روی این محصول بسیار خوشحالیم، به خصوص که نتایج اولیه آزمایش‌ها آن نیز موفقیت‌آمیز بوده است. این نسخه جدید، کاملاً رقابت‌پذیر بوده و می‌تواند از نقطه نظر تجاری موفق باشد. انتظار داریم این محصول بتواند جای خود را در بازار باز کند.»
دایس یکی از شرکت‌های کسب و کار فناوری‌ نانو است که در حوزه غشاء‌های تصفیه آب فعالیت دارد.