دریافت تاییدیه ایمنی برای تولید انبوه نقاط کوانتومی

شرکت نانوسیس موفق به دریافت تاییدیه سازمان EPA برای تولید انبوه نقاط کوانتومی شده است. با این کار شرکت نانوسیس می‌تواند با ظرفیت ۲۵ تن در سال نقاط کوانتومی کادمیمی و عاری از کادمیم تولید کند.

شرکت نانوسیس (Nanosys) اعلام کرد که این شرکت، اولین تولیدکننده نقاط کوانتومی است که توانسته فرآیند بررسی ایمنی مواد آمریکا را برای محصولات خود پشت سر بگذارد. دریافت تاییدیه ایمنی این محصولات از سوی شرکت نانوسیس موجب شده تا تولید انبوه این مواد در سیلیکون ولی آمریکا تداوم یابد. این شرکت ظرفیت تولید ۲۵ تن نقاط کوانتومی کادمیمی و عاری ازکادمیم در سال را دارد که با استفاده از فرآیند خودکار این محصولات تولید می‌شوند.
تا کنون نقاط کوانتومی در آمریکا تحت نظر سازمان EPA تولید می‌شده است. برای تولید این مواد باید قوانین و محدودیت‌هایی اعمال می‌شده است. نانوسیس اولین شرکتی است که می‌تواند نقاط کوانتومی را با تاییدیه EPA با حجمی بالاتر از ۱۰ تن در سال تولید کند.
جیسون هارتلاو مدیرعامل نانوسیس می‌گوید: « بعد از آنالیز خطرات زیست محیطی نقاط کواتومی، EPA به نانوسیس چراغ سبز برای تولید نقاط کوانتومی در مقیاس صنعتی داده است. با این کار نانوسیم موقعیت خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه تولید نقاط کوانتومی در بازار آمریکا حفظ می‌کند.»
نانوسیس محصولات مختلفی برای استفاده در تبلت‌ها و کامپیوترها تولید می‌کند. این شرکت مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌هایی نظیر هایسن، تی‌سی‌ال و چانگونگ را فراهم می‌کند. فناوری دیگری نمی‌تواند مزایای نقاط کوانتومی را در ساخت تلویزیون‌های UHD داشته باشد. بازار در انتظار نسل جدید تلویزیون‌های UHD حاوی نقاط کوانتومی شرکت نانوسیس در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ است. این شرکت که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شده محصولات مختلفی برای صنعت الکترونیک به بازار عرضه کرده است.
EPA نقش مهمی در تعیین خطرات زیست محیطی مواد شیمیایی تولید شده در بازار دارد. هر شرکتی که بخواهد ماده شیمیایی جدیدی تولید کند باید تاییدیه این سازمان را داشته باشد.