رونمایی از تلویزیون ۶۵ اینچی مبتنی بر نقاط کوانتومی

شرکت چینی تی‌سی‌ال (TCL) با همکاری شرکت کیو‌دی ویژن (QD Vision) اقدام به ارائه تلویزیون ۶۵ اینچی مبتنی بر نقاط کوانتومی کرده است. این نمایشگر از علمکرد رنگی بالایی برخوردار است.

شرکت تی‌سی‌ال (TCL) فناوری Color IQTM خود را در قالب تلویزیون ۶۵ اینچی مبتنی بر نقاط کوانتومی به بازار عرضه کرده است. این دومین تلویزیون Color IQTM این شرکت است که بعد از موفقیت محصول ۵۵ اینچی خود در دسامبر سال گذشته به بازار عرضه می‌شود. هر دوی این محصولات عملکرد بالایی داشته که این ویژگی به دلیل استفاده از نقاط کوانتومی و فناوری Color IQTM است.
موفقیت تی‌سی‌ال به دلیل نوآوری انجام شده در این حوزه است. در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵، سهام این شرکت شروع به رشد کرد به طوری که در حال حاضر سومین نام تجاری بزرگ در حوزه تلویزیون‌های LCD در جهان است. این شرکت بزرگترین نام تجاری در چین است.
فناوری Color IQTM به دلیل استفاده از نقاط کوانتومی هزینه بسیار کمی دارد و می‌تواند قیمت تمام شده LCDها را به شدت کاهش دهد. برپایه اظهارات مسئولان این شرکت، فناوری نقاط کوانتومی موجب شده تا نرخ عملکرد رنگی این تلویزیون‌ها به ۱۱۰ درصد تمام طیف NTSC برسد این در حالی است که این رقم برای LCDهای موجود در بازار ۶۰ تا ۷۰ درصد است.
ای هاو مدیرعامل شرکت تی‌سی‌ال می‌گوید: «فناوری نقاط کوانتومی موجب بهبود عملکرد رنگی نمایشگر می‌شود. در این نمایشگرها، بیننده می‌تواند تفاوت نقاط کوانتومی را به خوبی مشاهده کند. ما از این که می‌توانیم با یک فناوری جدید بازار را تغییر دهیم خوشحالیم.»
مت مازوچی از مدیران بخش بازاریابی شرکت کیو‌دی ویژن می‌گوید: « موفقیت بازار تی‌سی‌ال به دلیل خواست این شرکت برای پیشرو بودن در بازار است. ما خوشحالیم که در این مسیر به این شرکت کمک کردیم. این رونمایی از محصول جدید تی‌سی‌ال نشان می‌دهد که فناوری نقاط کوانتومی انتخاب صحیحی برای بهبود عملکرد نمایشگرها است.»
شرکت کیو‌دی ویژن یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری نمایشگر مبتنی بر نقاط کوانتومی است که نسل جدیدی از نمایشگرهای OLED را به بازار عرضه کرده است.