راه‌اندازی آزمایشگاه Cryo-SEM برای نمونه‌های زیستی

دو شرکت هیتاچی و اکسفورد با همکاری شرکت کروم اقدام به راه‌اندازی یک واحد آنالیز Cryo-SEM کرده‌اند که خدمات انالیزی به محققان از سراسر جهان می‌دهد.

شرکت کروم (Quorum) اخیرا واحد آنالیز و میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) خود را راه‌اندازی کرده است. این افتتاح رسمی با شرکت میکیو تاکاچی از شرکت هیتاچی انجام شده است. این واحد با همکاری شرکت کروم و هیتاچی و همچنین شرکت اکسفورد اینسترومنت راه‌اندازی و تجهیز شده است.
در این واحد آنالیز یک میکروسکوپ نشرمیدانی FESEM که با شناساگر اشعه ایکس جدید آکسفورد یعنی Max150 مجهز شده وجود دارد و همچنین یک سیستم آماده‌سازی کرایو کروم نیز در این واحد قرار داده شده است.
لی هوول مدیر شرکت کروم تکنولوژیز می‌گوید: « این واحد Cryo-SEM ما حصل ۴۰ سال تجربه ما در راه‌اندازی فناوری اماده‌سازی نمونه است. این دستگاه FE-SEM مجهز به EDS می‌تواند برنامه‌های تحقیق و توسعه را تسریع کرده و به محققان ما برای انجام برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی کمک شایانی خواهد کرد.»
مشتریان مختلفی از سراسر جهان می‌توانند آماده‌سازی، تصویربرداری و تحلیل نتایج خود را با استفاده از این واحد میکروسکوپی جدید انجام دهند.
لی می‌افزاید: « این واحد تحقیقات و انالیز با همکاری شرکت‌های آکسفورد، هیتاچی و کروم راه‌اندازی شده است. هدف اصلی از راه‌اندازی این مرکز، ایجاد واحدی برای توسعه روش‌های آماده‌سازی کرایوژنیک و کاربردهای آن است. در این واحد از Cryo EDS برای تحقیقات علوم‌زنده و مواد نرم می‌توان استفاده کرد. اما از این که چنین شرایطی را برای مشتریان و محققان فراهم کرده‌ایم خوشحال هستیم.»
شرکت هیتاچی یک خلاء بسیار قوی به همراه سیستم شناساگر الکترونی بسیار حساس در این دستگاه قرار داده که امکان کار در ولتاژهای بسیار پایین و ایجاد قدرت تفکیک بالا در را یکجا فراهم می‌کند. امکان کار در ولتاژ کم برای تحقیقات روی مواد زیستی بسیار ایده‌آل است.
مایک دیکسون از شرکت هیتاچی می‌گوید: « این همکاری مشترک با شرکت کروم موجب راه‌اندازی یک واحد انالیز Cryo-SEM شده است که می‌تواند با کنتراست بالا اطلاعات ارزشمندی از نمونه‌های زیستی فراهم کند.