بهبود عملکرد ژنراتور تولید توان با نانوروان‌کننده تجاری‌شده

تست‌های مستقل در یک ژنراتور تولید توان گازی GFG 90 در روسیه نشان می‌دهند که استفاده از افزودنی روغن روان‌کننده NanoLub® باعث بهبود قابل‌توجهی در مصرف گاز و روغن و همچنین در خواص گرمایی روان‌کننده می‌شود.

یک مطالعه موردی مستقل جدید که بوسیله گروه شرکت‌های میریکو هدایت شده است، دلالت بر این دارد که عملکرد یک ژنراتور تولید توان در صورت استفاده از افزودنی NanoLub® EP AW/AF به شدت بهبود می‌یابد. این نانوافزودنی بوسیله شرکت نانوتک اینداستریل سولوشن ساخته شده است که یک شرکت نانوروان‌کننده ابداعی در آمریکا است.
این تست‌ها با یک ژنراتور تولید توان نوع GFG 90 انجام شد. سازنده این ژنراتور یک شرکت پیشرو تولیدکننده ژنراتور تولید توان گازی روسی بنام ولژسکی دیزل مامینی است. تست‌های مذکور روی یک ژنراتور نصب‌شده در سایت تولید توان این شرکت انجام شده است.
هنگام استفاده از NanoLub® بعد از ۲۰۰ ساعت کار کردن، این نانوافزودنی باعث کاهش مصرف روغن روان‌کننده تا ۸۷ درصد، کاهش متوسط مصرف گاز تا ۵ درصد و کاهش فوری مصرف گاز تا ۲ درصد شد. همچنین خواص گرمایی روغن روان‌کننده بهبود یافته و نقطه فلش آن تا حدود ۱۶ درجه سلسیوس کاهش یافت.
خانواده محصولات NanoLub® جایزه معتبر Nano 50TM را از نانوتک بریفز (زیرمجموعه ناسا تک بریفز) دریافت کرده است و اولین تجاری‌سازی موفقیت‌آمیز نانوذرات شبه فولرین چندلایه معدنی در روغن‌های روان‌کننده فشار بالا می‌باشد.
NanoLub® با یک مکانیسم دو اثره عمل می‌کند: نانوکره‌های دی‌سولفید تنگستن چندلایه اصطکاک و در نتیجه گرمسازی را کاهش می‌دهند و بنابراین سایش مکانیکی را کم می‌کنند. شرایط فشار بالا سبب می‌شود که این نانوکره‌ها یک لایه فیلم اصطکاکی ایجاد کرده که شکاف‌های سطحی را پر کرده و آنها را صاف و نرم می‌کند و بنابراین راندمان مکانیکی و طول عمر تجهیز را بهبود می‌دهند.