۳۲۳ شرکت داخلی و خارجی در یازدهمین نمایشگاه‌ صنعت آب و فاضلاب

محصولات و فناوران مبتنی بر فناوری نانو در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران (واتکس) حضور خواهند داشت. حضور ۳۲۳ شرکت داخلی و خارجی، این نمایشگاه را به یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعت آب و فاضلاب خاورمیانه تبدیل کرده است.

نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت آب و فاضلاب برپا می گردد فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکت‌های فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این صنعت، فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را هدایت نمایند.
 
شرکت‌ها و فناوران در حوزه فناوری نانو در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران (واتکس) در سالن ۱-۴۴ حضور خواهد داشت. یازدهمین دوره این نمایشگاه بین‌المللی در تاریخ ۴ الی ۷ مهرماه ۱۳۹۴ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

با توجه به چالش‌های روزافزون جهانی و به خصوص شرایط خاص آب در ایران، امید کارشناسان به بهره‌برداری از فناوری‌های نوین به‌عنوان جایگزین یا مکمل فرآیندهای معمول فعلی در صنعت آب و فاضلاب است. این فرآیندها مراحل تصفیه و کنترل کیفی را کاهش داده و به صورت کارا منجر به کاهش هزینه‌های روزمره می‌شود. با توجه به بلوغ تحقیقات دانشگاهی و تولید صنعتی که سال‌هاست در کشور در زمینه فناوری‌های نوین در صنعت آب و فاضلاب صورت می‌گیرد، این فناوری‌ها در غرفه فناوری نانو ارائه خواهد شد.

در غرفه فناوری نانو، شرکت‌ مهندسی ساخت آب روبش رسوب مهسار با ارائه سامانه تصفیه آب و پساب با استفاده از سیستم‌های نانوفیلتراسیون غشایی (به روش ‌هارمودینامیکی)، شرکت سپنتا پلیمر شریف با ارئه نانو فیلتر تصفیه آب خانگی و دستگاه تصفیه آب دستی lifesaver، شرکت پیام آوران نانوفن آوری فردانگر با ارائه سامانه نانوکاویتاسیون جهت آرسنیک‌زدایی از آب و سامانه الکترودیالیز انتخابی جهت نیترات زدایی از آب آشامیدنی و شرکت دانش پژوهان صنعت نانو با ارائه غشاهای سرامیکی نانوساختار حضور خواهند داشت. همچنین فناوری پلاسما برای صنعت آب و فاضلاب در این نمایشگاه عرضه خواهد شد و مرکز توسعه نانوپوشش به معرفی کاربردهای فناوری نانوپوشش در قطعات و ماشین آلات صنعت آب خواهد پرداخت.