معرفی فرصت‌های شغلی در هشتمین جشنواره فناوری نانو؛ غرفه منابع انسانی

کارگروه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری‌نانو با حضور در هشتمین جشنواره فناوری‌نانو به ارائه خدمات و مشاوره‌های تخصصی کسب‌و‌کار به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با فناوری نانو می‌پردازد.

طی چهار روز برگزاری هشتمین جشنواره فناوری نانو خدمات زیر توسط کارشناسان کارگروه منابع انسانی در غرفه Nano Talent ارائه می‌شود:

معرفی فرصت‌های شغلی جدید
کارجویان می‌توانند با حضور در هشتمین جشنواره نانو از فرصت‌های شغلی ویژه نمایشگاه آگاه شده و در صورت تمایل نسبت به ثبت درخواست آنلاین اقدام نمایند. لازم به ذکر است زمان ثبت درخواست برای این فرصت‌ها ۱۲ تا ۱۷ مهرماه ۱۳۹۴ است.

بوم معرفی توانمندی‌های کارجویان
کارجویان در مدت برگزاری این جشنواره با حضور در غرفه منابع انسانی می‌توانند آمادگی خود را برای همکاری با افراد و نهادها از طریق معرفی توانمندی‌های شاخص تخصصی و عمومی در محل نمایشگاه، اعلام نمایند.

معرفی فرصت‌های کارورزی
در این برنامه، دانشجویان رشته‌های علوم و فناوری نانو و جویای کار یا کسب تجربه در بازار کار، می‌توانند از فرصت‌های شغلی کارورزی ویژه نمایشگاه مطلع شده و درخواست همکاری خود را ثبت نمایند.
این فرصت‌ها با عنوان «کارورز» در روزهای برگزاری نمایشگاه از طریق talent.nano.ir قابل دسترسی است.

ثبت ایده‌های شما
افراد دارای ایده در حوزه فناوری نانو نیز می‌توانند با حضور در غرفۀ talent نسبت به ثبت ایده خود اقدام نمایند. بدیهی است ایده‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که قابلیت تجاری‌سازی و اجرا داشته باشند.

تور فناوری نانو

با توجـه به اهمیت انجام تحقیقات هدفمند توسط دانشـگاهیان و اساتیـد، معرفی نمونه‌های موفق و پیشرو به صورت عینی می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها در دستیابی به این هدف باشد. به همین منظور «تور فناوری نانو» ویژه دانشجویان رشته‌ها و گرایش‌های نانو ورودی مهر ۱۳۹۴ با اهدافی چون، معرفی دستاوردهای کشور در حوزه فناوری نانو، ایجاد انگیزه و افزایش روحیه خودباوری دانشجویان، معرفی خدمات و تسهیلات ستاد توسعه فناوری‌نانو و ایجاد ارتباط بین اساتید، دانشجویان، شرکت‌ها و صنایع، توسط کارگروه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری نانو در هشتمین جشنواره فناوری نانو برگزار می‌شود.

برنامه‌هایی که برای این تور درنظر گرفته شده است شامل موارد زیر است:

  • بازدید از غرفه‌های منتخب نمایشگاه (اشتراک گذاری اقدامات و فعالیت‌های مراکز و شرکت‌ها و انتقال تجربیات موفق از ایده تا محصول و تولید ثروت)
  • ارائه تجربیات کاربردی کارآفرینان موفق نانو
  • ایجاد ارتباط با مسئولان و کارشناسان ستاد
  • آشنایی با دوره‌های راه‌اندازی کسب و کار (دوره‌های توانمندی سرمایه‌های انسانی)
  • ثبت‌نام دوره‌های توانمندسازی(۳۰ درصد تخفیف نمایشگاهی)

یکی از برنامه‌های کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد نانو که برای آن چشم اندازی بلند مدت ترسیم شده است برگزاری دوره‌های کارآفرینی با عنوان «توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری‌نانو» است. علاقمندان به شرکت در این دوره‌ها می‌توانند با حضور در غرفه نسبت به پیش ثبت نام دوره‌های دوازدهم (آذرماه) و سیزدهم (بهمن ماه) و بهره‌مندی از ۳۰ درصد تخفیف نمایشگاهی اقدام نمایند.

فروش ویژه کتاب‌های برگزیده کارآفرینی
به‌منظور ترویج فرهنگ کارآفرینی در میان دانشجویان و فارغ التحصیلان علاقه‌مند، هشت عنوان کتاب برگزیده با موضوعات مرتبط با کارآفرینی و خلاقیت و با تخفیف ۵۰ درصد عرضه می‌گردد.

عنوان کتاب ها:   
•    خلق مدل کسب و کار  / نویسنده: الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور
•    نوپای ناب  / نویسنده: اریک ریز
•    اوج  / تالیف: محمد سلیمانی
•    مدل کسب و کار شما  / نویسنده: کلارک، استروالدر و پیگنیور
•    ایده عالی مستدام  / نویسنده: برادران هث
•    جزیره یخی ما داره ذوب میشه / نویسنده: جان کوتر، هالگر راتگبر
•    ای کاش وقتی ۲۰ ساله بودم می‌دانستم / نویسنده: تینا سیلیگ
•    راه‌اندازی کسب و کار / نویسنده: بیل اولت                         

شایان ذکر است، در مدت برگزای نمایشگاه در غرفه منابع انسانی فناوری نانو علاوه بر برنامه‌های گفته شده مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های:
–    مشاوره ارزیابی تیپ شغلی؛
–    مشاوره تخصصی راه‌اندازی کسب و کار؛
–    مشاوره انتخاب مسیر تحقیق( ویژه دانشجویانی  که پروپوزال ایشان در دانشگاه به تصویب نرسیده است ) و
–    مشاوره ثبت پتنت
توسط کارشناسان و مشاوران به متقاضیان ارائه می‌شود.