افزایش ۱۰ درصدی سقف حمایت از تولید‌کنندگان در ایام هشتمین جشنواره نانو

موسسه خدمات فناوری تا بازار (کریدور) و کارگزاران خدماتی این موسسه با حضور در غرفه‌های خود در طبقه نخست سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی به ارائه خدمات و تسهیلات تجاری‌سازی به شرکت‌ها و فناوران فعال در حوزه فناوری‌نانو می‌پردازند. همزمان با برگزاری هشتمی

خدمات توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصولات به ویژه در حوزه‌های های‌تک می‌تواند یکی از راه‌های موثر جهت توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها باشد که در چند دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اهمیت این موضوع ستاد توسعه فناوری نانو نیز شرکت‌های فعال در این حوزه را در راستای توسعه و تجاری‌سازی محصولاتشان از طریق کارگزارن خود در این زمینه حمایت می‌نماید.

موسسه خدمات فناوری تا بازار همراه با کارگزاران خود در چهار بخش، «توسعه خدمات تجاری‌سازی»، «ارزیابی شرکت‌ها»، «کریدور صادرات» و «کانون پتنت» با هدف تسریع در تجاری‌سازی و افزایش نرخ موفقیت شرکت‌ها به ارائه خدمات و مشاوره به شرکت‌های حاضر در هشتمین جشنواره نانو می‌پردازد.

در بخش توسعه خدمات تجاری سازی٬ شرکت پیشران صنعت تهران به ارائه خدماتی چون مشاوره استقرار سیستم مدیریت کیفیت، مشاوره به منظور انتخاب دانش فنی و فناوری، و شرکت کاریز اعتماد رایانه مهر در زمینه امکان سنجی و ارزیابی فنی اقتصادی، طراحی، نصب و راه‌اندازی و آموزش share point در سطوح مختلف می‌پردازند.
 
همچنین کانون پتنت با حضور در بخشی مجزا واقع در غرفه موسسه با اهدافی چون ارتقای رتبه علمی و فناوری کشور، حفاظت از دارایی‌های فکری فناوران و شرکت‌های نوآور، تولید ثروت از مالکیت فکری و ایجاد بازار اختراعات و کسب درآمد از آنها و توسعه منابع انسانی متخصص در حوزه مالکیت فکری به معرفی خدمات این کانون و مشاوره به مراجعه کنندگان می‌پردازد.

مشاوران بخش نانومقیاس نیز با حضور در این نمایشگاه به معرفی خدمات این بخش موسسه خدمات فناوری تا بازار می‌پردازند.

شایان ذکر است، همزمان با برگزاری هشتمین جشنواره فناوری نانو، این موسسه میزان حمایت‌های خود را از شرکت‌های تولیدکننده محصولات فناوری نانو افزایش داده است.

براین‌اساس تمامی تولید‌کنندگان محصولات نانویی مورد تأیید ستاد نانو، که از تاریخ شروع نمایشگاه فناوری نانو تا مدت یک‌ماه درخواست دریافت خدمت خود را از طریق کارگزاران مستقر در نمایشگاه به مؤسسه ارائه نمایند، می‌توانند از افزایش ۱۰ درصدی سقف حمایت ویژه نمایشگاه استفاده کنند.

گفتنی است، مدل‌های مختلفی در راستای تجاری‌سازی فناوری و طی شدن چرخه عمر هر محصول وجود دارد که در این خصوص موسسه خدمات فناوری تا بازار به منظور تشخیص دقیق‌تر جایگاه محصول و ارائه بهتر خدمات، مدلی خاص و مشخص برای محصولات حوزه فناوری نانو تدوین کرده است.

در این مدل هر محصول در چرخه عمر خود چهار عرصه «توسعه فناوری»، «توسعه محصول»، «توسعه تولید» و «توسعه بازار» را طی می‌کند که خدمات موسسه خدمات فناوری تا بازار نیز بر همین اساس تقسیم بندی و به شرکت‌های نانویی متقاضی ارائه می‌گردد.
شرکت‌های نانویی می‌توانند در مدت برگزاری نمایشگاه فناوری نانو (۱۳ تا ۱۶ مهرماه) با مراجعه به غرفه این موسسه واقع در طبقه نخست سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران از خدمات و مشاوره‌های این موسسه و کارگزاران آن بهره‌مند شوند.