رادیو ایران؛ همراه رسانه‌ای لحظه‌ به لحظه جشنواره هشتم

رادیو ایران در ایام هشتمین جشنواره نانو با دو برنامه زنده به پوشش خبری جشنواره فناوری نانو می‌پردازد.

در ایام هشتمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو رادیو ایران با استقرار در غرفه‌ای در محل نمایشگاه در دو برنامه زنده ۴۵ دقیقه‌ای در صبح و بعد‌از‌ظهر هر روز به پوشش خبری نمایشگاه نانو در قالب گزارش و مصاحبه می‌پرازد.

برنامه نمودار که در گروه دانش و اقتصاد شبکه رادیویی ایران تولید می‌شود٬ به مدت ۴۵ دقیقه برنامه‌ای در حوزه علمی و اقتصادی تولید می‌کند که نزدیک به شصت درصد این برنامه در ایام جشنواره به فناوری نانو اختصاص یافته است. فناوری نانو و کاربردهای آن و بهینه‌سازی صنعت با استفاده از این فناوری٬ معرفی محصولات فناوری نانو٬ نقش فناوری نانو در محیط‌زیست و آب و فاضلاب و هوشمندسازی صنعت آب و فاضلاب با استفاده از این فناوری موضوعاتی بوده که ایام نمایشگاه در این برنامه به آن پرداخته شده است.
همچنین در این برنامه مصاحبه‌هایی با مسولین ستاد نانو و برخی از غرفه‌داران انجام شده است. این برنامه از ساعت ۱۰ الی ۱۰:۴۵ دقیقه صبح هر روز از شبکه رادیویی ایران پخش می‌شود.

برنامه شناسه نیز به مدت ۴۵ دقیقه بعد از ظهر هر روز از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۱۵ در همین غرفه به برنامه‌های تحلیلی و میزگرد با مسولان بلند پایه حاضر در نمایشگاه و کارشناسان پیرامون فناوری نانو اختصاص یافته است.

بگفته مهندس ملازاده مدیر گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران٬ فیدبک‌هایی که در طی روزهای برگزاری جشنواره از مخاطبان برنامه دریافت کرده‌اند نشان دهنده استقبال عموم افراد از این برنامه بوده و به بالا رفتن اطلاعات افراد ساکن اقصی نقاط کشور کمک شایانی شده است.

مدیر شبکه رادیویی ایران نیز با حضور در غرفه شبکه در روز سوم جشنواره در خصوص سوال خبرنگار ستاد نانو مبنی بر هدف رادیو ایران برای حضور در این نمایشگاه گفت: « یکی از دغدغه‌های اصلی رادیو ایران در دوره جدید کاری‌اش توجه به حوزه‌های علمی و بخش‌هایی است که پیشرفت کشور به آنها وابسته است٬ در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت خوبی در حوزه نانو بودیم و فعالان این عرصه نیز توجه خاصی به رسانه‌ها داشتند و به همین دلیل تعاملی بین رادیو ایران و مسولین ستاد نانو شکل گرفت.»

مهندس احمدپور ایجاد امید در بین مردم نقاط مختلف کشور را از رسالت‌های رادیو برشمرد و افزود: «این خیلی مهم است که آثار این فناوری از طریق رادیو به گوش مخاطبان سراسر کشور برسد زیرا که کمک به ایجاد امید در جامعه از ملزومات است و ازین طریق نور امید بر قلب مخاطبان رادیو می‌تابد.»

احمدپور رتبه ایران در حوزه فناوری نانو را از جمله نقاط چشمگیر از دید رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: « رتبه بالای ایران بین کشورهای دنیا در زمینه فناوری نانو برای ما بعنوان رسانه علاقه‌مندی ایجاد می‌کند که بیشتر به صاحبان و دست‌اندرکاران و رویدادهای مربوط به این فناوری نزدیک شویم.»

مدیر شبکه رادیویی ایران حضور رادیو ایران را در جشنواره هشتم بعنوان اولین تجربه‌های حضور اینچنینی در نمایشگا‌ه‌ها عنوان کرد و تاکید کرد رادیو ایران بعنوان یک رادیوی ملی باید نقش مهمی در اطلاع رسانی رویداد‌هایی که به آینده پژوهش‌‌ در ایران مربوط می‌شود٬ ایفا کند.