تامین نقاط‌کوانتومی مورد استفاده در تولید نمایشگر

شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials Corp) همکاری مشترکی برای ارائه نقاط کوانتومی به‌منظور استفاده در تولید پنل‌های نمایشگر آغاز کرده است. این شرکت نانوساختارهای مختلفی نظیر نقاط کوانتومی تولید می‌کند که در حوزه‌هایی نظیر تصویربرداری، تولید نمایشگر و ب

شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials Corp) اعلام کرد که توافق‌نامه همکاری مشترکی با یکی از شرکت‌های بزرگ تولید کننده پنل‌های نمایشگر امضاء کرده است.
این شرکت همکاری مشترک خود را برای تولید نسل جدید نمایشگرهای مبتنی بر نقاط کوانتومی انجام خواهد داد. تیم تحقیق و توسعه هر دو شرکت، همکاری نزدیکی برای ساخت نمایشگرهای جدید انجام خواهند داد. این گروه قصد دارند تا با استفاده از فناوری نقاط کوانتومی چالش‌های ساخت این نمایشگرها را رفع کرده و نیازهای مخاطبین را برآورده سازند.
شرکت کوانتوم متریالز اخیراً موفق شده مقاومت گرمایی را برای فناوری نقاط کوانتومی خود تا ۲۶۰ درجه سانتیگراد افزایش دهد. با این کار می‌توان از این فناوری در کاربردهایی که نیاز به حرارت بالاست استفاده کرد و همچنین امکان استفاده از رزین، سیلیکون و دیگر پلیمرها در آن فراهم می‌شود.
استفان اسکویریز، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت کوانتوم متریالز، می‌گوید: «ما خوشحالیم که وارد این همکاری مشترک شدیم. همکاران ما در این تیم تحقیقاتی نشان دادند که می‌توانند از توانمندی‌های خود در تولید نمایشگرهای پیشرفته استفاده کنند. ما مشتاقانه با این تیم همکاری کردیم تا بتوانیم محصولی جدید برای عرضه بازار آماده کنیم.»
شرکت کوانتوم متریالز در حوزه ساخت نانومواد و نقاط کوانتومی برای استفاده در حوزه‌های مختلف نظیر نمایشگر، روشنایی، پزشکی و انرژی خورشیدی فعالیت دارد. این شرکت فرآیند تولید این ترکیبات را به‌صورت پتنتی به ثبت رسانده است. این شرکت با تولید بیش از ۲۰۰۰ کیلو نقاط کوانتومی در سال، نیاز بخشی از بازار را با محصولات با کیفیت خود تأمین می‌کند.
محصولات شرکت کوانتوم متریالز به‌عنوان ماده اولیه در ساخت محصولات مختلفی نظیر نمایشگر، LCD و سیستم‌های روشنایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین شرکت‌های تولید کننده محصولات ذخیره‌کننده انرژی، باتری‌های پیشرفته و ادوات تصویربرداری پیشرفته از این نقاط کوانتومی استفاده می‌کنند.