ثبت پتنت نانوزیست دارویی برای مقابله با مشکلات قلبی

شرکت اریال فرناندز کونسالتنسی اخیرا پتنتی به ثبت رسانده که در آن روشی برای درمان مشکلات قلبی ارائه شده‌است. در این روش که با استفاده از مهندسی مولکولی قابل انجام است نانوزیست دارویی طراحی و تولید شده‌است.

شرکت اریال فرناندز کونسالتنسی (Ariel Fernandez Consultancy) در حوزه زیست‌فناوری فعالیت دارد. این شرکت اخیرا با کشف یک فرآیند جدید، گامی در این فناوری برداشته و آن را در دفتر ثبت اختراعات آمریکا به ثبت رسانده است.
این شرکت موفق به طراحی نانوزیست ‌دارویی شده که می‌تواند برای درمان بیماری قلبی مورد استفاده قرار گیرد. این دارو با اتصال به تنظیم‌کننده میوزین موسوم به MyBP-C می‌تواند موجب اختلال در تجمع این ترکیب در بدن شود. معمولا تجمع این تنظیم کننده موجب آزاد شدن ترکیب مولکولی در بدن می‌شود که در نهایت شرایط را برای بروز مشکلات قلبی فراهم می‌کند.
این فناوری با شماره ۹۰۵۱۳۸۷ در دفتر USPTO به ثبت رسیده است. این روش درمانی که نوعی هدف‌گیری مولکولی است توسط ریچارد موس ابداع شده‌است اما در این پروژه این گروه تحقیقاتی آن را اصلاح کرده و با استفاده از مفهوم مهندسی مولکولی عرضه کردند. جزئیات بیشتر این روش در کتاب “Biomolecular Interfaces” (Springer, 2015) منتشر شده‌است.
این روش جدید می‌تواند نیازهای صنعت داروسازی را برآورده سازد. در این صنعت همیشه ایجاد مزیت یک اصل مهم است. در این اختراع، محققان نمونه اولیه از یک داروی ایمن و بهینه شده را تولید کردند که کنترل روی آن به خوبی قابل انجام است.
اجتماع پروتئین – پروتئین یکی از چالش‌های بسیار جدی در کشف دارو است که در این اختراع راهکاری برای آن ارائه شده و در نهایت روشی برای درمان مشکلات قلبی بدست آمده است.