محصولات نانو در نمایشگاه جانبی «کنگره راهبردی نفت و نیرو»

ستاد توسعه فناوری نانو در راستای معرفی توانمندی‌ها، تولیدات و تجهیزات نانویی حوزه نفت و نیرو در نمایشگاه جانبی کنگره راهبردی نفت و نیرو شرکت کرده و به معرفی این دستاوردها می‌پردازد.

کنگره راهبردی نفت و نیرو با حضور شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی، نمایندگان مجامع انرژی جهان مانند سازمان کشورهای صادرکننده نفت (OPEC)، مجمع کشورهای صادرکننده گاز(GECF) و آژانس بین المللی انرژی (IEA) و مدیران ارشد و سیاستگذاران کلان حوزه انرژی کشور ٢٧ تا ٢٩ مهرماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

زمینه اصلی این کنگره، تحولات مهم و روندهای آینده درکسب و کار انرژی مبتنی برجهش‌های فناوری‎ است و در هفت محور بالادستی نفت (حفاری‎های پیشرفته و هوشمند – IOR و Seismic – EOR – تولید در آب‎های عمیق – شیل گاز و شیل نفت)، پتروشیمی و پالایش(تبدیل اقتصادی گاز به پلی پروپیلن – افزایش چشمگیر ظرفیت الفین‎های گازی – پتروپالایش – تبدیل ته ماندهای سنگین عملیات پالایش)، گاز طبیعی (LNG  ،GTL – افزایش راندمان‌ها و کاهش هزینه‌ها)، انرژی‎های نو (کاهش هزینه‎ها و افزایش راندمان، خورشیدی و بادی)، بهینه‎سازی مصرف (مصرف انرژی در صنایع انرژی بر)، خودرو (مصرف CNG در خودروها، خودروی هیبریدی و برقی – ارتقای راندمان) و برق (ارتقای راندمان و ظرفیت توربین‌های گاز – هوشمندسازی شبکه توزیع – تغییر ساختار بازار برق) برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، در کنار این کنگره نمایشگاهی نیز برای حضور و معرفی نمایندگان بخش‌های خصوصی و دولتی و معرفی محصولات، خدمات و همچنین ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه در این حوزه در برپا شده است. همراهی زمانی این نمایشگاه با کنگره این امکان را در اختیار شرکت‌کنندگان و شرکت‌ها قرار می‌دهد تا با مسئولین٬ صاحب‌نظران و نخبگان در ارتباط مستقیم قرار گیرند.

گفتنی است، در غرفه ستاد توسعه فناوری نانو در این نمایشگاه سه روزه محصولات نانویی چون نانوپوشش‌های سخت (شرکت مهندسی سطح سوسن پلاسما)، نانوفیلترهای نیروگاهی (شرکت بهران فیلتر) و انواع سیستم‌های تصفیه آب عرضه شده است.