شرکت تولیدکننده نانوحافظه در لیست شرکت‌های برتر سیلیکون‌ولی

یکی از شرکت‌های تولیدکننده حافظه مبتنی بر نانولوله‌کربنی در لیست ۲۵۰ شرکت برتر سیلیکون‌ولی قرار گرفته است. این شرکت از نظر رشد و میزان خلاقیت در ارائه محصول در این لیست قرار داده شده و انتظار می‌رود در آینده نزدیک ارزش آن به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

نانترو (Nantero)، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده قطعات الکترونیکی مبتنی بر نانولوله‌کربنی در جهان، اعلام کرد که این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های برتر سیلیکون‌ولی از نظر نرخ رشد انتخاب شده است. نانترو یکی از شرکت‌های خلاق بوده که اخیرا در لیست ۲۵۰ شرکت برتر سیلیکون‌ولی قرار گرفته است.
این انتخاب نشان دهنده پتانسیل‌های رشد این شرکت در ارائه نسل جدید حافظه‌های بسیار سریع با دانسیته بالاست که می‌تواند نقش مهمی در این بازار داشته باشد.
جرج اشمرگل، مدیرعامل شرکت نانترو، می‌گوید: «ما خوشحالیم که نانترو به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در سیلیکون‌ولی انتخاب شده است.»
سیلیکون‌ولی جهانی (GSV) یک لیست با ۲۵۰ شرکت دارد که در آن شرکت‌های برتر سال از نظر رشد درج شده‌اند که علاوه بر رشد، خلاقیت نیز از شاخص‌های انتخاب در این لیست است. شرکت‌های موجود در این لیست دارای پتانسیل تبدیل شدن به شرکت‌های قدرتمند و تک شاخ در بازار هستند. اصطلاح تک شاخ به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که می‌توانند به ارزشی بیش از یک میلیارد دلار برسند.
در فرآیند انتخاب شرکت‌ها برای این لیست، GSV سعی می‌کند تا فرصت‌های رشد ایجاد شده توسط هر شرکت را شناسایی کرده و همچنین عناصر مهم و ضروری برای به دست آوردن سهم بیشتر بازار را در هر شرکت بررسی کند.
شرکت نانترو صاحب فناوری NRAM است. این فناوری نسل جدیدی از حافظه است که سرعتی معادل DRAM داشته و می‌تواند ظرفیتی در حد چند ترابایت داشته باشد؛ این درحالی است که مصرف انرژی آن بسیار پایین است. شرکت نانوترو بازارهای مختلف حافظه را هدف قرار داده و در حال حاضر لیسانس این فناوری را به چند شرکت تولیدکننده تراشه فروخته است. این فناوری از مزایای مختلفی برخوردار است که از آن جمله می‌توان به سرعت نگارش و خواندن بالا، قابلیت تولید انبوه و انطباق پذیری با فناوری CMOS اشاره کرد.