عرضه نمایشگرهای مبتنی بر نقاط کوانتومی در نمایشگاه IFA

اخیرا در نمایشگاهی در آلمان تلویزیون‌ها و نمایشگرهای مختلف عرضه شده که در آنها از فناوری نقاط کوانتومی استفاده شده است. این نقاط کوانتومی توسط شرکت کیو‌دی‌ویژن ساخته شده است.

بیش از ۲۴۰ هزار نفر در برلین آلمان به گردهم آمدند تا در نمایشگاه سالانه IFA شرکت کنند. این نمایشگاه در محیطی به مساحت ۱۴۹۵۰۰ متر مربع برگزار شد که در آن تولیدکنندگانی از سراسر اروپا در این نمایشگاه شرکت کردند.
از شروع سال ۲۰۱۵، فناوری نقاط کوانتومی از موضوعات گفتگو در این نمایشگاه بوده و نمایشگرهای تجاری‌سازی شده مبتنی بر این فناوری در این نمایشگاه عرضه شده است. در غرفه‌های مختلف این نمایشگاه نمایشگرهای ساخته شده از نقاط کوانتومی شرکت کیو‌دی‌ویژن (QD Vision) به چشم می‌خورد.
نمایشگرهای عرضه شده در این نمایشگاه به قرار ذیل است:
نمایشگر ۵۵ اینچی شرکت هاینس مدل K7100TV که اولین نمایشگر منحنی نقاط کوانتومی است که در آن از نقاط کوانتومی شرکت کیو‌دی‌ویژن استفاده شده است.
شرکت تونگفانگ گلوبال نیز نمایشگرهای ۵۵ اینچی خود را که به صورت ۴K است در این نمایشگاه ارائه کرده است.
تامسون دیسپل نمایشگر ۵۵ اینچی مدل ۵۵UA9806 را عرضه می‌کند.
فیلیپس نمایشگر ۲۷ اینچی فول‌اچ‌دی نقاط کوانتومی را عرضه می‌کند.
شرکت تی‌سی‌ال نمایشگری دارد که در ان نقاط کوانتومی شرکت کیودی ویژن استفاده شده است. این نمایشگر ۲۰۲۰ رنگ داشته و در ابعاد۵۵ و ۶۵ اینچی عرضه می‌شود.
شرکت کیو‌دی‌ویژن اولین و تنها تولیدکننده نقاط کوانتومی برای صنعت نمایشگر است که محصولات خود را در سراسر جهان توزیع می‌کند. استوی وارد از مدیران این شرکت می‌گوید: « امسال سال بسیار خوبی برای ما بود به طوری که کیودی‌ویژن موفق به فروش محصولات زیادی به صنعت تولید نمایشگر شد ما پیش‌تاز تولید نقاط کوانتومی در جهان هستیم و از سال ۲۰۱۳ که شرکت سونی با فناوری Color IQ وارد بازار شد ما در حال رقابت با این شرکت در این حوزه هستیم.»
آیا شما می‌دانید که چشم انسان قادر است حدود یک میلیون رنگ مختلف را مشاهده کند؟ رنگ اهمیت زیادی در زندگی دارد بنابراین نمایشگر یا تلویزیون خانه باید بتواند با ایجاد رنگ‌های متنوع جذابیت زیادی ایجاد کند.