ترکیب نانوذرات با آنتی‌بادی برای تشخیص سرطان پروستات

یک شرکت استرالیایی موفق شده‌است تا با ترکیب نوعی آنتی‌بادی جدید با نانوذرات طلا، کیت تشخیص سرطان پروستات تولید کند. این نانوابزار در حال تجاری‌سازی بوده و برای ساخت آن از همکاری دانشگاه سیدنی نیز استفاده شده‌است.

شرکت استرالیایی مینومیک (Minomic) در حوزه درمان سرطان پروستات فعال است. این شرکت اخیراً موفق به دریافت جایزه یوریکا ساینس (Eureka Science Prize) برای فناوری آنتی‌بادی پتنت شده خود، شده‌است.
این شرکت روی ساخت کیت تشخیص طبی موسوم به Micheck® کار می‌کند و نتایج یافته‌های اخیر خود را در نشریه Excellence in Interdisciplinary Scientific Research منتشر کرده است.
این جایزه معمولاً به تحقیقاتی داده می‌شود که دستاوردهای جالب توجهی ارائه کرده باشد و همچنین در آن چند شاخه بین رشته‌ای با هم مورد استفاده قرار گرفته باشد. محققان این شرکت برای انجام این پروژه با پژوهشگرانی از دانشگاه سیدنی به رهبری جین دایونگ همکاری داشته‌اند. این گروه تحقیقاتی نشان دادند که می‌توان با ترکیب نانوذرات با یک آنتی‌بادی ویژه موسوم به MIL-38 می‌توان مقادیر بسیار اندک از سلول‌های سرطانی را در خون یا ادرار شناسایی کرد. با این یافته اخیر محققان، می‌توان مسیر شناسایی زودهنگام بیماری سرطان را هموار کرد.
براد واش از مدیران شرکت مینومیک می‌گوید: «این یافته اخیر ما یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود و ما از رسیدن به آن بسیار مشعوف هستیم. این جایزه موجب پررنگ شدن این فناوری جدید در جهان شده و افراد بیشتری با آن آشنا می‌شوند. این فناوری آنتی‌بادی پتنت شده یک بخش از کیت تشخیص سرطان پرستات ما است. نتیجه این همکاری مشترک علمی کاربردهای متعددی داشته و تنها محدود به تشخیص سرطان نمی‌شود. این جایزه برای شرکت ما بسیار مهم بوده و جنبه‌های تجاری فناوری ما را بیشتر نمایان می‌کند.»
این جایزه هر ساله به پروژه‌ای که دستاورد علمی بالایی داشته و در آن خلاقیت قابل توجهی به کار رفته باشد، اعطا می‌شود. مینومیک یک شرکت نانوزیست‌فناوری در شهر سیدنی استرالیاست. تخصص اصلی این شرکت فعالیت روی ابزارهای تشخیصی برای سرطان پروستات است. مینومیک در حال توسعه فناوری تشخیص سرطان جدید خود بوده تا آن را به بازارهای جهانی عرضه کند. در این فناوری از نانوذرات طلا استفاده شده‌است. این شرکت از زیست‌مواد جدیدی برای شناسایی سلول‌های سرطانی در این پروژه استفاده کرده‌ است.