تیتانیوم دارای الگوهای نانوساختار برای تسریع جوش خوردن استخوان

شرکت پروویدنس مدیکال تکنولوژی اخیرا فناوری جدیدی برای ترمیم استخوان‌های ستون فقرات ارائه کرده است. در این فناوری، سطح قطعه تیتانیوم قابل کاشت در بدن با استفاده از میکرو و نانوساختارها پوشیده می‌شود که این کار موجب بهبود فرآیند ترمیم استخوان می‌شود.

شرکت پروویدنس مدیکال تکنولوژی (Providence Medical Technology) در حوزه ادوات مورد استفاده در بافت‌های ستون فقرات فعالیت دارد. این شرکت اخیرا فناوری موسوم به CavuxTM را به بازار عرضه کرده است که که برای جوش خوردن و بهبود استخوان‌ها طراحی شده‌است. این شرکت محصول دیگری موسوم به DTRAX® دارد که به زودی در کنار Cavux عرضه خواهد شد، این محصول یک قطعه قابل کاشت در ستون فقرات است که برای تولید آن از نانو و میکروساختارهایی استفاده شده‌است. وجود این میکرو و نانوساختارهای تیتانیومی موجب می‌شود مساحت سطحی قطعه قابل کاشت در بدن افزایش یافته و فرآیند جوش خوردن تسریع شود.
وجود میکرو و نانوساختارها در سطح قطعه موجب می‌شود سلول‌های اوستئوبلاتس (استخوان) بهتر به سطح قطعه بچسبد که این موضوع در مراحل اولیه جوش خوردن استخوان اهمیت زیادی دارد.
جف اسمیت از مدیران این شرکت می‌گوید: « فناوری سطوح ویژه تاکنون نتایج جالب توجهی داشته است. فناوری Cavux با استفاده از فناوری سطوح ویژه ارائه شده‌است. ما معتقدایم که این فناوری می‌تواند نرخ جوش خوردن استخوان را در محصول DTRAX افزایش دهد. علاوه براین، این فناوری شگفت‌انگیز یک گام بلند به سوی اهداف ما در مسیر بهبود فرآیند جوش خوردن استخوان ستون فقرات است.»
پروویدنس در نشست سالانه انجمن ستون فقرات آمریکای شمالی که در ۱۴-۱۷ اکتبر ۲۰۱۵ برگزار شد شرکت داشته و فناوری خود را برای علاقه‌مندان و جراحان به نمایش می‌گذارد.
پروویدنس یک شرکت خصوصی در حوزه پزشکی است که نقش مهمی در بازار یک میلیارد دلاری ستون فقرات دراد. این شرکت روی تجاری‌سازی فناوری DTRAX فعالیت دارد و به دنبال بهبود فرآیند ترمیم ستون فقرات است.