ارائه دستاوردهای شرکت‌های ایرانی در پانزدهمین نمایشگاه رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت

آخرین دستاوردهای فناوری نانو در پانزدهمین نمایشگاه رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت با حضور ۸ شرکت فعال فناوری نانو به نمایش گذاشته شد.

پانزدهمین نمایشگاه رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت از ۱۵ تا ۱۸ آذر ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. فعالان فناوری نانو با حضور در این نمایشگاه تعدادی از محصولات فناوری نانو در صنایع مرتبط را معرفی نمودند.

از میان شرکت‌های ایرانی ، هشت شرکت پیشگامان فناوری آسیا با محصول نانورنگ ترافیکی، نیلی فام با محصول نانورنگ خود تمیز شونده، طیف سنج پیشرو پژوهش با محصول سیستم رنگ سنجی پیشرفته، بسا فناوران نصیر با فناوری پلاسما، کیا نانوپوشش با محصول نانوپوشش تبدیلی، مهندسی سطح سوین پلاسما با محصول نانوپوشش‌های سخت و مقاوم، بسپارسازان ایرانیان با محصول کف پوش مبتنی بر فناوری نانو و رامو آلیبرت با محصول گرانول آنتی باکتریال به ارائه دستآوردهای خود و راهنمایی مراجعین و بررسی نیازهای صنعتی ایشان پرداختند.

در بخش دیگر غرفه فناوری نانو بازدیدکنندگان با واحد ارزیابی محصولات دانش بنیان، گواهی نانومقیاس و نحوه اختصاص آن به محصولات و همچنین ارائه دستاوردها و فعالیت‌های ایران در بخش توسعه نانومواد برای کاربردهای مختلف صنعتی و تحقیقاتی آشنا شدند. مرکز توسعه نانوپوشش نیز با حضور در غرفه فناوری نانو به معرفی دستاوردهای صنعتی و تجاری شده ایرانی در زمینه نانوپوشش‌های سخت و مقاوم در برابر سایش، مقاوم در برابر خوردگی و کاربرد آن‌ها در پوشش‌های تزئینی برای قطعات فلزی و سرامیکی پرداخت.

به منظور آشنایی مراجعه کنندگان و صنعتگران گزارش‌هایی از کاربردهای فناوری نانو در حوزه رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت در اختیار مخاطبان قرار گرفت. محتوای صنعتی ارائه شده در این نمایشگاه را می‌توانید از لینک‌های زیر دریافت نمایید:

کتابچه محصولات فناوری نانو در حوزه رنگ، رزین، کامپوزیت و پلیمر
کاربرد فناوری نانو در رنگ‌ها و پوشش‌های آبگریز
کاربرد فناوری نانو در رنگ‌های محافظ در برابر امواج الکترومغناطیس
کاربرد نانورنگ‌ها، نانوپوشش‌ها و سازه‌های ضد حریق در صنعت ساختمان
کاربردهای نانوکامپوزیت‌های پلیمری در صنایع خودرو
کاربرد فناوری نانو در عایق‌های حرارتی
کاربرد فناوری نانو در عایق‌های صوتی
میکرو/نانو حباب در صنعت آب و فاضلاب
بهره‌گیری از جاذب‌های نانو بر پایه آئروژل‌ها درحذف آلاینده‌های نفتی و تصفیه پساب‌های صنعتی
تصفیه آب با استفاده ازغشاء پلیمری نانوفیلتراسیون

در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ تقاضای صنعتی توسط صنایع مراجعه کننده به غرفه ثبت شده است. در این میان بیشترین فناوری‌ها و محصولات مورد درخواست به ترتیب در زمینه انواع پوشش‌ها و رنگ‌ها، رنگ‌پذیری پلاستیک‌ها، کف‌پوش، پوشش‌های تبدیلی، انواع نانومواد، افزایش چسبندگی پلاستیک‌ها، پوشش‌های سخت و سیستم‌های رنگ سنجی بوده است.

filereader.php?p1=main_8dc18229755cb12c1

در این میان، تقاضاهای مربوط به رنگ پذیری پلاستیک‌ها و چسبندگی مواد پلیمری در مجموع ۵۵ مورد (۲۷ درصد از کل درخواست‌ها) را شامل می‌شوند. یکی از فناوری‌های اصلی موجود در کشور برای ارائه به این متقاضیان، فناوری پلاسما می‌باشد که اخیراً توسط چند شرکت فناور ایرانی توسعه پیدا کرده است.
از میان انواع پوشش‌ها و رنگ‌های مورد تقاضا در قالب ۶۲ درخواست، عمده درخواست‌ها در زمینه رنگ‌های عایق حرارت و آب‌گریز بوده است.

filereader.php?p1=main_3b8e0e6032addb26a