سوم اسفند؛ سمینار آموزشی آشنایی با انواع پوشش‌های خدماتی صندوق ضمانت صادرات ایران

سمینار آموزشی «آشنایی با انواع پوشش‌های خدماتی صندوق ضمانت صادرات ایران» به همت کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان سوم اسفند ماه سال جاری در محل ستاد توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود.

کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، خدمات تسهیل‌کننده فرآیند صادرات کالا‌ها و همچنین آموزش و مشاوره در حوزه صادرات که از جمله نیازهای اساسی شرکت‌های دانش‌بنیان است را ارائه می‌نماید.

با توجه به اینکه موسسه‌های بیمه اعتبار صادراتی، به‌عنوان یکی از اجزای مهم و حیاتی نظام مالی صادرات و یکی از ارکان زیربنایی اقتصادی جهت کاهش ریسک صادرکنندگان اهمیت بسیاری در راستای صادرات محصولات دارند، کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان با هدف آشنایی بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان با خدمات یکی از این موسسات اقدام به برگزاری کارگاه آشنایی با انواع پوشش‌های خدماتی صندوق ضمانت صادرات ایران نموده‌است.

گفتنی است، وظیفه اصلی موسسه‌های بیمه اعتبار صادراتی، بیمه کردن قراردادهای صادراتی در مقابل خطر عدم پرداخت است. این موسسه‌ها، خطر کلاهبرداری، تقلب و ورشکستگی را مدیریت کرده و از این طریق، صادرکنندگان و بانک‌ها را در برابر خسارات احتمالی حمایت کرده و در عین حال، اعتبار اعطایی بانک‌ها به صادرکنندگان را تحت پوشش قرار می‌دهند.

صندوق ضمانت صادرات ایران نیز به عنوان موسسه بیمه اعتبار صادراتی ایران، یکی از سازمان‌های متولی حمایت از صادرات کشور بوده که تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند. این صندوق از طریق چهار دسته از خدمات قابل ارائه،
 -خدمات بیمه‌ای؛
 -کمک به تامین مالی صادرات کالاها و خدمات؛
 -پوشش طرح‌های سرمایه‌گذاری و
 -ارائه خدمات مشاوره‌ای،
 
به انجام رسالت خویش اقدام می‌نماید.

لازم به ذکر است، سخنران‌های این سمینار مهندس طالب لو، معاون مدیر بازاریابی صندوق ضمانت صادرات ایران،‌ مهندس یوسفی نژاد، معاون مدیر صدور بیمه نامه کوتاه مدت صندوق ضمانت صادرات ایران و مهندس قاسمی، مدیر کریدور خدمات صادرات محصولات دانش بنیان‌اند.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات و شرکت در این سمینار می‌توانند به وب سایت این سمینار مراجعه نمایند.