برگزاری کارگاهی با موضوع تجاری‌سازی فتونیک گرافنی

در حاشیه نشست بین‌المللی فتونیک و اپتیک در بروکسل، یک کارگاه آموزشی با موضوع فتونیک مبتنی بر گرافن برگزار خواهد شد که به بررسی چگونگی تجاری‌سازی گرافن در بخش فتونیک می‌پردازد.

فرانک کوپنز از موسسه علوم و فناوری بارسلونا به همراه ناتالی ورمولن از مرکز فتونیک بروکسل کارگاه آموزشی را در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۶ برگزار خواهند کرد. این کارگاه با موضوع «فناوری فتونیک مبتنی بر گرافن، از تحقیق تا تجاری‌سازی» خواهد بود.
این دوره آموزشی با حمایت انجمن بین‌المللی اپتیک و فتونیک (SPIE) و توسط ۱۲ نفر از رهبران تحقیقاتی از بخش‌های آکادمیک و صنعتی برگزار خواهد شد که پتانسیل‌ها و چشم‌اندازهای تجاری‌سازی این حوزه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این کارگاه در حاشیه نشست بین‌المللی انجمن SPIE در بروکسل برگزار می‌شود که برای شرکت در آن نیاز به ثبت‌نام است. هزینه ثبت‌نام برای هر نفر ۱۵۰ یورو و برای کسانی که در کل برنامه نشست بروکسل ثبت‌نام کرده باشند، شرکت در این کارگاه رایگان است.
موضوعات ارائه شده توسط متخصصان دانشگاهی و صنعتی در این کارگاه، پیرامون آخرین دستاوردهای حوزه فتونیک گرافنی است و چشم‌اندازهای ارزشمند این موضوع در حاشیه کارگاه توسط باب هاینسی ارائه خواهد شد.
هاینسی می‌گوید: «فناوری فتونیک مبتنی بر گرافن قابلیت‌های بسیاری برای تامین نیازهای صنعت دارد. این قابلیت طیف وسیعی از حوزه‌ها از شبکه‌های مخابراتی گرفته تا ذخیره‌سازی داده‌ها را شامل می‌شود. همچنین می‌توان برای افزایش سرعت محاسبات، کنترل بیماری، نسل جدید ادوات قابل پوشیدن و سیستم‌های حسگری دقیق برای تشخیص آتش، حرکت و مواد شیمیایی از این فناوری استفاده کرد.»
ناتالی ورمولن از برگزار کنندگان این کارگاه معتقد است که این دوره آموزشی می‌تواند گرافن را از تحقیقات آزمایشگاهی بیرون بکشد و آن را به دنیای واقعی وارد کند.
در بخش پایانی این کارگاه، به بررسی چالش‌های موجود در مسیر تجاری‌سازی گرافن خواهند پرداخت.
در میان سخنران‌های این کارگاه نام افراد ذیل به چشم می‌خورد:
مارکو روماگنولی از آزمایشگاه ملی شبکه‌های فتونیکی مبتنی بر گرافن برای استفاده در سیستم‌های مخابراتی؛
کریستوفر اسمپفر از دانشگاه آخن که روی ساخت ادوات ارزان قیمت الکترونیکی با استفاده از گرافن کار می‌کند.