سامسونگ: رونمایی از نسل جدید تلویزیون‌های حاوی نقاط کوانتومی

شرکت سامسونگ نسل جدید تلویزیون‌های مجهز به فناوری نقاط کوانتومی خود را رونمایی کرد. این تلویزیون‌ها ۶۴ برابر بیشتر از همتایان خود رنگ تولید می‌کنند و از کیفیت تصویر بسیار بالایی برخوردار هستند.

شرکت سامسونگ مدل جدیدی از تلویزیون‌های SUHD خود را به بازار عرضه کرد. در این تلویزیون‌ها ۴۹ تا ۸۸ اینچی از فناوری نقاط کوانتومی استفاده شده‌است.
سامسونگ اعلام کرده که در این تلویزیون‌ها از نانوذرات برای ارائه بهتر رنگ‌ها استفاده می‌شود تا رنگ‌ها دقیق‌تر و خالص‌تر به نمایش درآیند. در نتیجه مصرف کننده می‌تواند تصویری با کیفیت بالا مشاهده کند.
هیون سوک کیم از مدیران ارشد بخش کسب و کار سامسونگ می‌گوید: «۲۰۱۶ SUHD نسل جدیدی از تلویزیون‌هاست که دارای رنگ و روشنایی بسیار عالی است. با این ویژگی‌ها، ما به عصر جدیدی از نمایشگرهای نقاط کوانتومی پا می‌گذاریم.»
یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این تلویزیون، روشنایی آن است که به شکل قابل توجهی افزایش یافته، ولی مصرف انرژی در آن کاهش یافته است. این تلویزیون به فناوری محدود دینامیک بالا مجهز است که روشنایی را تا ۱۰۰۰ نیت تولید می‌کند. بنابراین تلویزیون تصاویر را با جزئیات بالا و به رنگی بسیار زنده تولید می‌کند. این تصاویر زنده حتی در روشنایی روز نیز قابل تشخیص هستند.
سامسونگ می‌گوید: « نقاط کوانتومی ذرات بسیار کوچکی هستند که از خود رنگ تولید می‌کنند. این نقاط در این نوع تلویزیون، رنگ سفید خالص ایجاد می‌کنند. این خلوص رنگ سفید موجب دقت بالایی در تولید رنگ زنده می‌شود.»
در مقایسه با تلویزیون‌های رایج، فناوری نقاط کوانتومی در این نوع تلویزیون‌ها ۶۴ برابر بیشتر رنگ تولید می‌کند. با این فناوری می‌توان یک میلیارد سایه رنگی ایجاد کرد.
با افزایش کیفیت تصاویر در این نوع تلویزیون‌ها، عجیب نیست که بسیاری از استودیوهای فیلم علاقه‌مند به این فناوری شوند. یکی از علاقه‌مندان به این فناوری، استودیو فاکس قرن بیستم است.
این تلویزیون‌ها در حال حاضر در کره جنوبی رونمایی شده‌است و هنوز درباره قیمت آن اطلاعاتی منتشر نشده است.