نشست آشنایی با حمایت‌های ستاد نانو در دانشگاه صنعتی مالک اشتر

جلسه شورای معاونین پژوهشی دانشگاه صنعتی مالک اشتر با حضور مدیر کارگروه توسعه سرمایه انسانی ستاد نانو در ساختمان ستاد این دانشگاه برگزار شد.

جلسه شورای معاونین پژوهشی دانشگاه صنعتی مالک اشتر، روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ با حضور دکتر مهدی رضایت مدیر کارگروه توسعه سرمایه انسانی ستاد نانو در ساختمان ستاد این دانشگاه برگزار شد. هدف از این جلسه آشنایی با ستاد‌، حمایت‌های موجود از محققان فناوری نانو و افزایش همکاری دانشگاه و ستاد در این حوزه بوده است.

در ابتدای جلسه، شماری از اعضای هئیت‌ علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر به معرفی فعالیت‌های انجام شده در حوزه فناوری نانو در دانشگاه و به خصوص در دانشکده‌های مواد، شیمی، مکانیک و الکترونیک پرداختند. از جمله فعالیت‌های فوق می‌توان به پژوهش در زمینه نانوکاتالیست‌ها، نانومواد پرانرژی، نانوپوشش‌های سد حرارتی، فرآوری نانومواد معدنی و نانوپودرها، نانوسنسورها وغیره اشاره کرد.

در ادامه جلسه آقای دکتر رضایت ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در دانشگاه و همکاری مسئولین دانشگاه در برگزاری جلسه، به معرفی حمایت‌های ستاد در زمینه‌های مختلف از قبیل پایان‌نامه، آیین‌نامه گام‌به‌گام، چاپ مقاله ISI وغیره پرداخت و در ادامه گزارشی از آمار پایان نامه های آن دانشگاه ارائه نمود.

وی همچنین اظهار داشت که دانشگاه صنعتی مالک اشتر با توجه به دارا بودن ۲۵۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی و تعریف پایان‌نامه‌ها و پروژه‌ها در راستای نیازهای صنعتی و کاربردی از پتانسیل بسیار بالایی برای افزایش تحقیقات در زمینه فناوری نانو برخوردار است که  شامل حمایت‌های پایان‌نامه‌های کاربردی و مبتنی بر نیاز صنعت از طریق ستاد توسعه فناوری نانو خواهند بود.

مدیر بخش تجاری‌سازی دانشگاه صنعتی مالک اشتر نیز در این جلسه اظهار داشت که ستاد نانو در نحوه حمایت از این دانشگاه با توجه به اهمیت پروژه‌ها و موضوعات تحقیقاتی‌، راهکار ویژه‌ای در نظر بگیرد. همچنین ایشان اعلام آمادگی نمود که ارتباطات این دانشگاه با ستاد نانو در همه فعالیت‌ها افزایش یابد.

در انتهای جلسه و پس از پرسش و پاسخ، که عمدتاً به چگونگی همکاری با ستاد و نحوه استفاده از آیین‌نامه گام‌به‌گام بود، اعضاء دانشگاه از تشکیل این جلسه تقدیر و تشکر کردند.