آغاز فراخوان دوم از دوره چهارم برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو

فراخوان دوم چهارمین دوره برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو آغاز شد. زمان این فراخوان از تاریخ ۱۸ اردیبهشت لغایت اول مهر ۱۳۹۵ است.

ستاد توسعه فناوری نانو در راستای حمایت از تجاری‌سازی محصولات و ایجاد ثروت و کارآفرینی در کشور، از فناوران و شرکت‌های فعال در این حوزه در قالب برنامه طرح‌های نوآورانه (NanoMatch) حمایت می‌نماید.

تسهیل و تسریع در فرآیند تجاری‌سازی محصولات و دستاوردها، کمک به توسعه محصول متناسب با نیاز صنعت، امکان نمایش محصولات و جذب سرمایه‌گذار و همچنین بهره‌مندی از خدمات و تسهیلات، مشاوره و آموزش‌ در زمینه‌های مختلف تجاری‌سازی و بر حسب نیاز از جمله مهمترین ویژگی‌های حضور در این برنامه است.

 برنامه طرح‌های نوآورانه بصورت پیوسته در طول سال در حال دریافت طرح‌های فناوران می‌باشد. فراخوان اول از دوره چهارم برنامه طرح‌های نوآورانه از آبان تا پایان سال ۱۳۹۴ برگزار و تعداد قابل توجهی طرح از سراسر کشور دریافت شد. برخی از طرح‌های دریافتی داوری شده‌اند  و برخی دیگر در حال سپری کردن فرآیند داوری می‌باشند. هم اکنون فراخوان دوم از دوره چهارم این برنامه آغاز شده است. زمان این فراخوان از تاریخ ۱۸ اردیبهشت لغایت اول مهر ۱۳۹۵ است.

 فناوران با ورود به پایگاه اینترنتی این برنامه پس از وارد کردن اطلاعات کاربری می‌توانند وارد کارتابل شخصی خود شوند و اطلاعات طرح را بارگذاری نمایند. بدیهی است ارایه اطلاعات کافی کارشناسان برنامه را در ارزیابی بهتر طرح ها یاری می دهد.
ملاک‌های اولیه پذیرش در این برنامه عبارتند از:

– طرح در محدوده فناوری نانو باشد
– نمونه اولیه‌ای از طرح ساخته شده باشد
      o صرفا پژوهش و مطالعات علمی مکتوب نباشد
– طرح معرفی شده دارای سطح نوآوری قابل قبول باشد
– مبتنی بر نیاز کشور و یا دارای نوآوری در سطح جهانی باشد
– مشابه داخلی نداشته باشد و یا در صورت وجود مشابه، بهبود کیفیت و خواص و یا جهش اقتصادی نسبت به مورد مشابه داشته باشد.

طرح‌های نهایی پذیرفته شده در این برنامه به دقت توسط واحد طرح‌های نوآورانه مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرند و متناسب با نیاز از خدمات، تسهیلات و مشاوره‌ بهره‌مند می‌شوند. از جمله خدمات قابل دسترس در برنامه طرح‌های نوآورانه می‌توان به مطالعه بازار، رصد فناوری، ثبت پتنت و نگارش طرح کسب و کار اشاره نمود. بسته‌های سرمایه‌گذاری، ساخت دمو، دریافت تاییدیه نانومقیاس، اعتبار توسعه محصول و استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی نانو از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده در این برنامه است. هر یک از فناوران متناسب با نیاز طرح خویش می‌توانند از مشاوره‌های فنی، تجاری، مدیریت و کسب و کار، طراحی صنعتی، تامین مالی و حقوقی بهره‌مند شوند.

همچنین برای آشنایی فناوران با فضای کسب و کار و ادبیات و اصول تجاری‌سازی دوره‌های آموزشی در قالب «دوره توان‌افزایی» در واحد طرح‌های نوآورانه طراحی شده است که سرفصل‌هایی مانند مدل کسب و کار، مالکیت فکری، سرمایه‌گذاری، اصول مذاکره، تامین مالی، ساخت دمو، تجارب موفق و ناموفق و همچنین ادبیات حقوقی تجاری‌سازی توسط مدرسان باتجربه در قالب اردوهای چندروزه تدریس می‌شود.

در این برنامه رویدادهای متنوعی جهت معرفی محصولات به سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان درنظر گرفته شده است که یکی از این رویدادها حضور در نمایشگاه سالانه فناوری نانو می‌باشد. فناوران با کسب آمادگی در طول دوره حضور در برنامه، در مدت زمان برگزاری نمایشگاه در غرفه برنامه طرح‌های نوآورانه دستاوردهای خود را به عموم بازدیدکنندگان معرفی می‌نمایند.

علاقه‌مندان جهت ثبت طرح خود و دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانند به آدرس اینترنتی www.NanoMatch.ir مراجعه نمایند و یا از طریق پست الکترونیکی Info@NanoMatch.ir سوالات خویش را مطرح نمایند.