معرفی محصولات فناوری نانو در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب

شرکت‌ها و فناوران فعال در حوزه فناوری نانو از ۴ تا ۷ مهرماه در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران (Watex) حضور خواهند داشت.

نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت‌های داخلی و خارجی برپا می‌شود فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکت‌های فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این صنعت، فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را هدایت نمایند.

با توجه به چالش‌های روزافزون جهانی و به خصوص شرایط خاص آب در ایران، امید کارشناسان به بهره‌برداری از فناوری‌های نوین به‌عنوان جایگزین یا مکمل فرآیندهای معمول فعلی در صنعت آب و فاضلاب است. این فرآیندها مراحل تصفیه و کنترل کیفی را کاهش داده و به صورت کارا منجر به کاهش هزینه‌های روزمره می‌شود. با توجه به بلوغ تحقیقات دانشگاهی و تولید صنعتی که سال‌هاست در کشور در زمینه فناوری‌های نوین در صنعت آب و فاضلاب صورت می‌گیرد، این فناوری‌ها در غرفه فناوری نانو ارائه خواهد شد.

در غرفه فناوری نانو، شرکت‌ دانش‌بنیان ایفاپژوهش با ارائه غشاهای هالوفایبر پلی‌الفینی جهت استفاده در فرایندهای آب و فاضلاب، شرکت نانوپلیمر با ارائه سامانه تصفیه پساب صنعتی، شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر با ارائه سامانه نانوکاویتاسیون جهت آرسنیک‌زدایی از آب و سامانه الکترودیالیز انتخابی جهت نیترات‌زدایی از آب آشامیدنی، شرکت دانش‌پژوهان صنعت نانو با ارائه غشاهای سرامیکی نانوساختار و شرکت ریزفناوران شیمی سبز با ارائه سامانه نانوکامپوزیت-فتوکاتالیست پلیمری نوین جهت حذف آلاینده‌های شیمیایی و میکروبی حضور خواهند داشت.

شایان ذکر است، یازدهمین دوره این نمایشگاه بین المللی در تاریخ ۴ الی ۷ مهرماه
۱۳۹۵ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. شرکت‌ها و فناوران در حوزه فناوری نانو در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی
صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران (Watex) در سالن ۳۱-B حضور خواهد
داشت.