سومین دوره مسابقات تصویربرداری با نانوسکوپ ARA-AFM

به گزارش شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، سومین دوره مسابقات تصویربرداری در حوزه فناوری نانو با استفاده از دستگاه نانوسکوپ ARA-AFM، توسط شرکت آراپژوهش و با همکاری کارگروه تخصصی دستگاه‌های SPM شبکه آزمایشگاهی برگزار می‌گردد.

این مسابقه به منظور توسعه پژوهش‌های کاربردی و توانمندی تصویربرداری درحوزه فناوری نانو، با استفاده از دستگاه‌های AFM برگزار می‌گردد و همه آزمایشگاه‌های دارای دستگاه نانوسکوپ ARA-AFM می‌توانند در این مسابقه شرکت نمایند.
بر اساس اعلام شرکت آراپژوهش، محدودیتی در تعداد تصاویر ارسالی وجود ندارد و مقالاتی که هم‌اکنون در پایگاه اینترنتی این شرکت منتشر شده‌است نیز در این مسابقه شرکت داده خواهند شد و نیازی به ارسال مجدد ندارد. لازم به ذکر است، تصاویر ارسال شده در دو دوره پیشین این مسابقه، در این دوره شرکت داده نمی‌شوند. تصاویر دریافت شده پس از بررسی امتیازدهی می‌شود و بهترین تصاویر انتخاب شده در هفته پژوهش معرفی خواهند شد. به کارشناسان و مراکز برگزیده، جوایز جداگانه‌ای از سوی شرکت آراپژوهش اهدا می‌گردد.
مهلت ارسال تصاویر تا ۲۰ آبان سال جاری است و نتایج مسابقه هم‌زمان با هفته پژوهش (۲۰ تا ۲۵ آذرماه) اعلام می‌گردد.

شرکت آراپژوهش سازنده دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) در ایران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ آغاز کرده‌است. طی مدت فعالیت این شرکت، از یک دستگاه AFM با دو حالت کاری در سال ۱۳۸۸ به ۴ مدل دستگاه با کارکردهای متفاوت و ۱۳ حالت کاری در سال ۱۳۹۴ رسیده‌است و این روند تحقیق و توسعه در این زمینه ادامه دارد.

filereader.php?p1=main_49e20b8766c85b928
کارگروه تخصصی دستگاه‌های SPM شبکه آزمایشگاهی نیز فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده‌است. همه کارشناسان و متخصصین مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی که با این خانواده از دستگاه‌ها فعالیت می‌کنند، در این کارگروه عضو هستند. این کارگروه هم‌اکنون ۴۴ عضو دارد و در این مدت، چند جلد کتاب مرجع و تعداد قابل توجهی مقالات تخصصی در رابطه با کاربری و توانمندی‌های متنوع این خانواده از دستگاه‌ها را منتشر کرده است.
علاقمندان برای شرکت در مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر از طریق زیر می‌توانند اقدام نمایند:
شرکت آراپژوهش (برای شرکت در مسابقه)
– کارگروه تخصصی دستگاه‌های SPM شبکه آزمایشگاهی
– فصلنامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران (برای مقالات تخصصی)