تولید ساده و ارزان گرافن در ماکروویو

پژوهشگران نشان دادند که می‌توان از ماکروویو برای تولید گرافن استفاده کرد. این گروه اکسید گرافن را در ماکروویو قرار داده و در نهایت با قیمت پایین گرافنی با نقص ساختاری کم تولید کردند.

یافته‌های اخیر محققان دانشگاه راتگرز نشان می‌دهد که به زودی می‌توان از گرافن در نسل جدید ادوات الکترونیکی استفاده کرد. یافته‌های این گروه تحقیقاتی نشان می‌دهد که می‌توان به سادگی گرافن تولید کرد؛ این کار با استفاده از یک دستگاه ماکروویو قابل انجام است. این روش در واقع پخت گرافن در دستگاه ماکروویو است.
پژوهشگران دانشگاه راتگرز نشان دادند که با استفاده از یک روش ساده و با بهره‌گیری از ماکروویو می‌توان گرافن با کیفیت بالا تولید کرد. این بدان معناست که امکان صرفه‌جویی میلیون‌ها دلار هزینه برای ساخت ترکیبات جدید به‌منظور استفاده در ادوات الکترونیکی وجود دارد.
filereader.php?p1=main_ae7f07f6a56787752
این کشف محققان، به‌صورت گروهی توسط تیمی از دانشجویان انجام شد. گرافن ماده‌ای با پتانسیل بالا به‌منظور استفاده در صنعت الکترونیک است. این ماده ۱۰۰ برابر مستحکم‌تر از فولاد بوده و هدایت الکتریکی بهتری نسبت به مس دارد. گرافن از ترکیب مادر خود یعنی گرافیت نیز استحکام بالاتری دارد. گرافیت سرمنشاء ماده سختی نظیر الماس است که به‌عنوان سخت‌ترین ماده موجود در طبیعت شناخته می‌شود.
روش‌های مختلفی برای تولید گرافن وجود دارد، اما بیشتر آن‌ها نیازمند مواد شیمیایی بسیار خورنده هستند. مثلاً باید به گرافیت ترکیبات اکسیژن‌دار اضافه کرد که این کار موجب تولید گرافن‌هایی می‌شود که از هدایت الکتریکی پایینی برخوردار هستند.
این روش جدیدی که محققان ارائه کردند در زیر امواج ۱۰۰۰ وات ماکروویو، گرافن می‌شود. اکسید گرافن حتی اگر به مدت یک ثانیه نیز در معرض این امواج قرار گیرد، اکسیژن خود را از دست داده و به گرافن تبدیل می‌شود.
حمایت مالی این پروژه توسط مؤسسه ملی علم، موسسه انرژی روتگر و وزرات آموزش آمریکا انجام شده‌است.