برگزاری نمایشگاه CHInano در چین

نمایشگاه ویژه فناوری‌ نانو موسوم به چینانو با حضور بیش از ۲۰۰ شرکت در شهر سوژو چین برگزار شد. در این نمایشگاه نمایندگانی از ۲۴ کشور مختلف جهان شرکت داشتند. سوژو یکی از مناطق مهم چین در حوزه فناوری‌ نانو است که اخیراً پارک صنعتی ویژه‌ای برای توسعه فناوری‌

هفتمین نمایشگاه و کنفرانس چینانو (CHInano) در شهر سوژو چین برگزار شد. در این نمایشگاه، ۲۰۰ شرکت در حوزه فناوری‌ نانو به همراه متخصصانی از ۲۴ کشور جهان شرکت داشتند. همچنین نمایندگانی از ۱۰۰۰ شرکت کارآفرین، دانشگاه و مرکز تحقیقاتی از سراسر جهان در این نمایشگاه شرکت کردند.
شو وی، از انجمن علوم و تحقیقات چین، درباره این نمایشگاه می‌گوید: «فناوری‌ نانو حوزه بسیار مهمی است که شامل حوزه‌هایی نظیر منابع انرژی جدید، مواد جدید و زیست‌پزشکی می‌شود. من امیدوارم که این رویداد توانسته باشد به شرکت‌کنندگان کمک کند تا پتانسیل‌های جدیدی را کشف کنند.»
سوژو بیش از ۲۶۰ تیم فعال فناوری‌ نانو در بخش تحقیق و توسعه دارد. سال گذشته، شرکت‌های فناوری‌ نانو سوژو با بودجه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد یوآن (۴٫۴ میلیارد دلار) اقدام به تأسیس یک پارک صنعتی کردند.
وانگ ژیانگ از مدیران منطقه سوژو می‌گوید: «ما امیدواریم که با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این منطقه بتوانیم تا سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار درآمدزایی داشته باشیم.»