آغاز ثبت‌نام هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو

ثبت‌نام هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو از روز، ۱ آذرماه ۱۳۹۵، آغاز شد. همزمان با آغاز ثبت‌نام، نهادهای ترویجی فناوری نانو در ثبت‌نام و آموزش دانشجویان با برگزاری دوره‌های آموزشی آمادگی مسابقه نانو به رقابت خواهند پرداخت.

در هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو امتیاز نهایی هر داوطلب شامل ۱۰ درصد از میانگین امتیاز کسب شده توسط داوطلب در دو آزمون جامع سایت آموزش ویژه هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو و ۹۰ درصد امتیاز حاصل از نتیجه آزمون حضوری تئوری خواهد بود و کلیه سوالات آزمون بصورت چند گزینه‌ای طراحی می‌شود. ثبت‌نام در مسابقه نیز به دو روش ثبت‌نام انفرادی و ثبت نام از طریق نهادهای ترویجی است که ثبت نام از طریق نهادهای ترویجی با ۵۰٪ تخفیف صورت می‌گیرد. راهنمای ثبت‌نام، مراحل و هزینه‌های آن در صفحه مسابقه ملی فناوری نانو در دسترس داوطلبان قرار گرفته است.

تغییرات ایجاد شده در هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو:

۱- امتیاز نهایی داوطلب شامل ۱۰ درصد از میانگین امتیاز کسب شده توسط داوطلب در دو آزمون جامع سایت آموزش ویژه هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو و ۹۰ درصد مابقی نیز امتیاز کسب شده توسط داوطلب در جلسه آزمون حضوری مسابقه است.

۲- زمان‌بندی آزمون به شرح زیر است:
        شروع ثبت‌نام: ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
        پایان ثبت‌نام: ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
        ویرایش اطلاعات، تعیین و تغییر مرکز آزمون: ۱۰ الی ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶
        دریافت کارت ورود به جلسه آزمون: ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶
        زمان برگزاری آزمون: جمعه ۱۳۹۶/۰۲/۲۲ ساعت ۱۰ صبح
        زمان اعلام نتایج: نیمه دوم خردادماه ۱۳۹۶
        مراسم اختتامیه و تقدیر از فعالان و برترین‌ها: پایان مردادماه ۱۳۹۶

۳- سرفصل «توانمندی‌های فناوری نانو ایران» به سرفصل‌های آزمون اضافه شده است.
– از سرفصل «توانمندی‌های فناوری نانو ایران» صرفا در آزمون‌های سایت آموزش فناوری نانو (مرحله اول مسابقه ملی فناوری نانو) طرح مساله خواهد شد. همچنین منبع پیشنهادی برای این بخش، ویرایش سوم کتاب محصولات فناوری نانو ساخت ایران است.

۴- تمامی نخبگان دانشگاهی با ارائه گواهی معتبر از سوی دانشگاه، بنیاد ملی نخبگان و … می‌توانند به صورت رایگان در هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو شرکت نمایند؛ ثبت‌نام این داوطلبان پس از ارسال معرفی‌نامه رسمی سازمان مربوطه مبنی بر نخبه بودن داوطلب به آدرس competition@nano.ir پس از بررسی و تأیید، به طور مستقیم توسط دبیرخانه مسابقه انجام می‌پذیرد.

۵- داوطلبان حاضر در آزمون‌های قبلی مسابقه ملی فناوری نانو می‌توانند از طریق نهادهای ترویجی فناوری نانو با ۷۵ درصد تخفیف و با هزینه ۵۰۰۰ تومان در هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو ثبت نام کنند.

۶- سه نفر برتر ادوار مسابقه ملی فناوری نانو به مدت دو سال (دو دوره پیاپی مسابقه ملی فناوری نانو)، از زمان کسب رتبه اول تا سوم مسابقه، امکان حضور در آزمون نهایی و کسب رتبه را ندارند.

۷- داوطلبان دانشجوی پزشکی عمومی تا ترم ۸ام تحصیلی و یا گذراندن ۱۴۰ واحد درسی، در مقطع کارشناسی رتبه‌بندی می‌شوند.

۸- مجوز حضور در دوره توان‌افزایی ویژه برگزیدگان مسابقه ملی فناوری نانو با محوریت تجاری‌سازی و کسب و کار فناوری نانو  به جوایز برگزیدگان اضافه شد.
۱۰۰ نفر برتر کل آزمون، ۱۰۰ نفر برتر مقطع کارشناسی، مدرسان برتر و سه نفر از هر یک از ۱۰ نهاد ترویجی برتر مسابقه مجوز حضور در دوره توان‌افزایی ویژه برگزیدگان مسابقه ملی فناوری نانو را خواهند یافت. این دوره با هدف افزایش توان علمی و اجرایی برگزیدگان در حوزه تجاری‌سازی و کسب و کار فناوری نانو برگزار می‌شود.

۹- مراکز آزمون
مناطقی که تعداد ثبت نامی‌های آن در مسابقه بیش از ۷۵ نفر باشد و یکی از نهادهای ترویجی فعال در آن منطقه، شرایط لازم برای برگزاری آزمون از قبیل مکان و نیروی اجرایی را با هماهنگی دانشگاه فراهم نمایند، با موافقت ستاد نانو، به عنوان مرکز آزمون مسابقه ملی فناوری نانو، انتخاب و معرفی خواهند شد.
تبصره: هر استان حداقل یک حوزه آزمون خواهد داشت و داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام استان محل حوزه آزمون خود را انتخاب نمایند. محل دقیق حوزه‌های آزمون بر اساس جدول زمان‌بندی مسابقه اعلام خواهد شد.

تمامی نهادها و تشکل‌های علاقمند به مشارکت در ثبت‌نام داوطلبان و برگزاری دوره‌های آمادگی مسابقه ملی فناوری نانو، در صورتی که تا کنون اقدام به ثبت نهاد ترویجی فناوری نانو ننموده‌اند، می‌توانند پس از پیگیری و ثبت مشخصات خود به عنوان یک نهاد ترویجی، از حمایت‌های مادی و معنوی ستاد نانو برخوردار شوند. نحوه ثبت اطلاعات نهادهای ترویجی در بانک اطلاعات نهادهای ترویجی ارائه شده‌است. 

لازم بذکر است‌، نهادهای ترویجی در راستای آماده‌سازی داوطلبان برای مسابقه ملی نانو می‌توانند اقدام به برگزاری کارگاه‌های آمادگی مسابقه نمایند. متن کامل آیین‌نامه حمایت تشویقی از سمینارهای ترویجی و کارگاه‌های آموزشی فناوری نانو در صفحه ترویج پایگاه اینترنتی ستاد نانو در دسترس قرار دارد.

گفتنی است، هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. کلیه داوطلبان فرصت دارند تا پایان اسفند‌ماه سال ۱۳۹۵ نسبت به ثبت‌نام در مسابقه اقدام نمایند.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون برگزاری مسابقه ملی فناوری نانو با پست الکترونیکی دبیرخانه به آدرس competition@nano.ir مکاتبه نمایند و یا با شماره‌های ۴۸ و ۰۲۱۶۶۵۳۲۶۱۸، ۰۹۱۹۰۴۲۴۲۰۵ تماس حاصل نمایند. همچنین امکان پاسخگویی به سوالات داوطلبان از طریق تلگرام دبیرخانه به شماره ۰۹۱۹۰۴۲۴۲۰۵ نیز فراهم شده است.

علاقمندان می‌توانند اخبار مسابقه ملی فناوری نانو را از طریق کانال رسمی تلگرام مسابقه به آدرس telegram.me/irannanocompetition دریافت نمایند.

جزئیات بیشتر در خصوص این مسابقه در پایگاه اینترنتی مسابقه قابل مشاهده است.