برگزاری نشست ارائه گزارش حضور در کنگره خوردگی اروپا ۲۰۱۶

نشست ارائه گزارش حضور در شانزدهمین کنفرانس خوردگی اروپا ۲۰۱۶، در تاریخ پنج‌شنبه ۹ دی‌ماه ۱۳۹۵ با حضور اساتید مطرح در حوزه مهندسی سطح و خوردگی در محل ستاد نانو برگزار شد.

در راستای برنامه‌های کارگروه توسعه فناوری برای گفتمان‌سازی توسعه فناوری در محیط‌های علمی و تحقیقاتی، نشست ارائه گزارش حضور در شانزدهمین کنفرانس خوردگی اروپا ۲۰۱۶ برگزار شد.

در این نشست که با حضور اساتید مطرح در حوزه مهندسی سطح و خوردگی، در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار گردید، دکتر بهرام رمضان‌زاده عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی علوم و رنگ و پوشش به معرفی این کنگره و دستاوردهای آن پرداخت. هدف این نشست، گسترش ارتباطات علمی-پژوهشی با افراد فعال در حوزه فناوری نانو در دانشگاه‌ها و کشورهای صاحب صنعت و همچنین شناسایی فناوری‌های روز دنیا بود.

در ابتدای نشست دکتر رمضان‌زاده، به طور مفصل، تجربه و مشاهدات خود را از کنفرانس مذکور ارائه کرد. وی در ابتدا، بهترین و کاربردی‌ترین تحقیقات ارائه شده در کنگره را مرور کرد و سپس به معرفی افراد علمی و صنعتی شاخص حاضر در کنفرانس پرداخت. دکتر رمضان‌زاده همچنین به این نکته اشاره داشت که اکثر مقالات برتر ارائه شده در کنفرانس، دارای یک یا چند اسپانسر از شرکت‌های مطرح هوایی، نفتی و دریایی بودند.

در ادامه این نشست، حاضران، به تشریح دیدگاه‌های خود در رابطه با حمایت‌های ستاد نانو در مورد انتشار اطلاعات، تسهیل ارتباطات فناورانه با مجموعه‌های فعال بین‌المللی، چگونگی افزایش ارتباط بین صنعت و دانشگاه در حوزه خوردگی و مهندسی سطح پرداختند.

شایان ذکر است کنگره خوردگی اروپا ۲۰۱۶ از ۱۱ الی ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۶ (۲۱ تا ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۵) در مونوپولیه در جنوب فرانسه و با حضور محققین و اساتید بیش از ۵۰ کشور جهان، برگزار شد.