رونمایی از باتری گرافنی هواوی که در برابر دمای بالا مقاوم است

شرکت هواوی از باتری جدید خود رونمایی کرد. این باتری که با گرافن تقویت شده قادر است دمای ۶۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند. بعد از ۲۰۰۰ بار شارژ/دشارژ این باتری، ۷۰ درصد از ظرفیت اولیه خود را حفظ کرده است.

شرکت چینی هواوی (Huawei) که در حوزه ساخت تلفن‌های همراه فعالیت دارد اعلام کرد که اولین باتری یون لیتیم حاوی گرافن را تولید کرده است. این باتری به دلیل استفاده از گرافن طول عمر بیشتری دارد و می‌تواند در برابر گرمای زیاد مقاومت داشته باشد به طوری که امکان کار در دمای ۶۰ درجه سانتیگراد را داراست.
خبر ساخت این باتری توسط آزمایشگاه وات (Watt) اعلام شد، سازمانی که زیر نظر موسسه تحقیقات مرکزی هواوی فعالیت دارد. این خبر در پنجاه و هفتمین سمپوزیم باتری که به مدت سه روز در ژاپن برگزار شد اعلام شد.
براساس نتایج اعلام شده توسط هواوی، این باتری یون لیتیم به وسیله فناوری‌های مقاوم در برابر گرما تقویت شده است فناوری‌هایی که گرافن نقش اصلی را در آن دارد. به دلیل تقویت ساختاری، این باتری‌ها می‌توانند تا دمای ۶۰ درجه را تحمل کنند دمایی که از دمای رایج کارکرد باتری‌ها ۱۰ درجه بالاتر است.
این باتری جدید طول عمری دو برابر بیشتر از باتری‌های یون لیتیمی دارد. یانگزینگ لی از مدیران آزمایشگاه وات می‌گوید: « ما آزمون‌های شارژ/دشارژ را روی این باتری در دماهای بالا انجام دادیم. نتایج آزمون‌ها نشان داد که زمانی که شرایط کارکردی این باتری‌ها و باتری‌های رایج یکی باشد، باتری تقویت شده با گرافن ۵ درجه خنک‌تر از باتری یون لیتیمی است.»
لی می‌افزاید: « آزمون‌ها ثابت کرد که بعد از ۲۰۰۰ بار شارژ/دشارژ، باتری‌های تقویت شده با گرافن ۷۰ درصد ظرفیت اصلی خود را حفظ می‌کنند. زمانی که این باتری به مدت ۲۰۰ روز در دمای ۶۰ درجه سانتیگراد نگه داشته شود، ۱۳ درصد از ظرفیت آن از دست می‌رود.»
سال گذشته در سمپوزیم باتری، آزمایشگاه وات شرکت هواوی از باتری رونمایی کرد که می‌توانست سریع شارژ شود. در مدت ۵ دقیقه، ۴۸ درصد از ظرفیت این باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ mAh شارژ می‌شد.