واگذاری امتیاز بازاریابی و فروش نقاط کوانتومی گرافنی

یک شرکت تولید کننده نقاط کوانتومی گرافنی با انعقاد قراردادی، بازاریابی و توزیع محصولات خود را به یک شرکت صاحب‌نام واگذار کرد؛ شرکتی که یک شبکه گسترده فروش مواد شیمیایی در سراسر جهان دارد.

دوتز نانو (Dotz Nano) توافق‌نامه‌ بازاریابی با شرکت استریم کمیکالز (Strem Chemicals) به امضاء رسانده است. دفتر مرکزی استریم کمیکالز که تولیدکننده و توزیع کننده مواد شیمیایی است در ایالت ماساچوست آمریکا قرار دارد.
دوتزنانو یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو است که روی توسعه، تولید و تجاریسازی نقاط کوانتومی گرافنی کار می‌کند. این نقاط کوانتومی دارای کاربرد وسیعی در حوزه تصویربرداری پزشکی، حسگری، الکترونیک، ذخیره‌سازی انرژی، پیل‌های خورشیدی و ذخیره اطلاعات در کامپیوترهاست.
استریم کمیکالز قرار است فروش نقاط کوانتومی گرافنی شرکت دوتزنانو را در بخش تحقیق و توسعه دولتی، صنعتی و آکادمیک تسریع کند و همچنین کسب و کار تجاری این مواد را با اهداف تحقیقاتی رونق دهد.
استریم کمیکالز با استفاده از فروش آنلاین و تبلیغات کاتالوگی امکان فروش محصولات شرکت دوتز نانو را فراهم می‌کند. در حال حاضر صدها سازمان، مشتری شرکت استریم هستند.
بازار تحقیقات، دارای حاشیه سود قابل توجهی است. بنابراین وارد شدن در آن موجب کسب و کار خوبی خواهد شد که تمام شرکاء از آن سهم خواهند برد؛ به ویژه آن که یک توزیع کننده مواد شیمیایی با شبکه پخش قدرتمند در این حوزه دخیل باشد. با انعقاد این قرارداد، دوتزنانو اولین فروش نقاط کوانتومی گرافنی خود را انجام داد و وارد مسیر تجاریسازی این نانومواد شد.
دوتزنانو از نوامبر سال ۲۰۱۶ نام خود را از نورترن آیرون به دوتزنانو تغییر داد که پیش از آن سرمایه خود را ۶ میلیون دلار افزایش داده بود.