همکاری مشترک برای توسعه راکتور میکروجت تولید دارو

شرکت لئون نانودراگ، فناوری راکتور میکروجتی در اختیار دارد که با استفاده از آن می‌توان ترکیبات داروهایی را که به سختی در آب حل می‌شوند، فرمولاسیون مجدد کرد. این شرکت اخیراً برای توسعه این فناوری و همچنین بازاریابی آن، قرارداد همکاری مشترک با شرکت بیون‌فارما منعقد کرده است.

لئون نانودراگ (leon-nanodrugs) یک شرکت دارویی مبتنی بر فناوری‌ نانو است. این شرکت اخیراً وارد همکاری مشترک با شرکت بیون‌فارما (Bionpharma)، شرکت دارویی در نیوجرسی، شده است. این دو شرکت قرار است روی توسعه پلتفورم فناوری داوریی لئون نانودراگ کار کنند که یک راکتور میکروجت مبتنی بر فناوری‌ نانو است.
لئون و بیون‌فارما به صورت مشارکتی روی توسعه این محصول مهم کار خواهند کرد. توسعه این فناوری در کورکس (CoreRX) انجام خواهد شد که یک سازمان توسعه و تولید است. کارخانه کورکس میزبان پلتفورم فناوری راکتور میکروجت شرکت لئون نانودراگ است. به همین دلیل لئون نانودراگ دسترسی سریع به بازار مهم و کلیدی آمریکا خواهد داشت. قرار است بازاریابی و توزیع این محصول از طریق شرکت بیون‌فارما در آمریکا و بخش‌های دیگر جهان انجام شود.
تخمین زده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد از مواد دارویی در آب به سختی حل می‌شوند. فناوری میکروجت شرکت لئون فرصت تازه‌ای برای فرمولاسیون داروها ایجاد می‌کند که نه تنها مشکل انحلال را حل می‌کند، بلکه فعالیت‌ زیستی آن‌ها را افزایش داده و برخی عملکردهای دارویی را نیز بهبود می‌دهد. این روش به صورت یک مرحله‌ای و با راهبرد پایین به بالا امکان تولید دارو را با هزینه پایین و در مقیاس انبوه فراهم می‌کند.
مایکل مهلر، مدیرعامل شرکت لئون نانودراگ، می‌گوید: «ما از این همکاری مشترک با بیون‌فارما بسیار خوشحالیم؛ شرکتی که می‌تواند به ما کمک کند تا ارزش افزوده بیشتری با استفاده از فناوری راکتور میکروجت فراهم کنیم. علاوه‌براین، این همکاری مشترک یک گام راهبردی اساسی به سوی تبدیل شدن به رهبر جهانی در حوزه داروهای فرموله شده با استفاده از فناوری‌ نانو است.»
ونکیت کریشنان، مدیرعامل شرکت بیون‌فارما، می‌گوید: «بیون فارما تلاش دارد محصولات فرموله شده منحصر به فردی را به بازار عرضه کند که این همکاری مشترک با لئون نانودراگ یک گام بزرگ در این مسیر است.»
لئون نانودراگ یک شرکت دارویی با تمرکز بر فرمولاسیون مجدد دارو با کمک فناوری‌ نانو است. بیون‌فارما نیز در بخش توسعه و توزیع محصولات دارویی فعالیت دارد.