ثبت پتنت مربوط به چاپ سه بعدی مواد زیستی

شرکت نانودیمنشن پتنتی در USPTO به ثبت رسانده که در آن فناوری چاپ سه بعدی ساختاری با کارایی شبیه به کلیه انسان ارائه شده است.

شرکت نانودیمنشن (Nano Dimension) در حوزه الکترونیک چاپ سه بعدی پیشرو است. این شرکت اعلام کرد که پتنت جدیدی در USPTO به ثبت رسانده است؛ پتنتی که در آن فناوری چاپ سه بعدی ساختارهای پیچیده چند لایه مطرح شده است. در این فناوری با استفاده از مواد زیستی مصنوعی و با کمک چاپگر جوهر افشان، ساختارهای سلولی و ماتریکس‌های بین سلولی تولید می‌شود.
این پتنت به موضوع چاپ زیستی سه بعدی ساختارهای شبه نفرونی (واحدهای عاملی در کلیه انسان-مترجم) می‌پردازد. این ساختارها برای استفاده در فیلترهای خون بدن طراحی شده است. در این پتنت یک مفهوم جدید برای چاپ سه بعدی مواد زیستی مطرح شده است تا در نهایت با استفاده از این فناوری فرآیند فیلتراسیون خون در بدن انسان شبیه‌سازی شود. این فناوری می‌تواند فرآیندی که در کلیه اتفاق می‌افتد را شبیه‌سازی کند.
مسئولان این شرکت معتقداند که این فناوری می‌تواند منجر به تولید ساختارهایی شود که عملکردی شبیه به کلیه داشته و در نهایت از آن برای پیوند به بیماران نیازمند به کلیه استفاده کرد. این فناوری دارای پتانسیل بالایی برای استفاده در تحقیقات توسعه دارویی و سم‌شناسی است.
شرکت نانودیمنشن در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد تا روی توسعه الکترونیک چاپ سه بعدی کار کند. این شرکت دارای محصولاتی مرکب از سه فناوری مختلف است: نانومواد، نرم‌افزار سه بعدی، چاپ جوهرافشان سه بعدی.
محصولات اولیه این شرکت شامل چاپگر سه بعدی مورد استفاده در بوردهای مدار چاپی چند لایه، جوهرهای مبتنی بر نانومواد و جوهرهای دی‌الکتریک است.