نخستین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم در سال ۹۶ برگزار شد

از سری سخنرانی‌های متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو و در راستای تحقق طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» سخنرانی دکتر حسن بابایی در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ برگزار شد.

از سری سخنرانی‌های متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری‌نانو و در راستای تحقق طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» سخنرانی دکتر حسن بابایی در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ برگزار شد.

دکتر بابایی در سال ۲۰۱۴ از دانشگاه Auburn در رشته مهندسی مکانیک در مقطع دکتری تخصصی مدرک خود را اخذ نموده و پس از آن به عنوان محقق پسادکتری در دانشگاه Pittsburgh مشغول فعالیت است. سخنرانی وی در رابطه با موضوع “Transport Phenomena in Nanoscale Materials for Energy Storage and Conversion” در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۶، در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

دکتر بابایی در این سخنرانی دستاوردها و نتایج تحقیقات خود را در حوزه‌های زیر تشریح کرد:

Thermal transport in metal-organic frameworks (MOFs) during gas adsorption
Thermal transport in nanostructure-enhanced phase change materials (NEPCM)
Thermoelectric properties of single-layer MoS2

طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط موثر دانشمندان غیرمقیم با همتایان داخلی و مراکز علمی و فناوری منتخب توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری و بنیاد ملی نخبگان‌ تدوین شده و در حال اجرا است.

در راستای تحقق این طرح و استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیرمقیم، بنیاد ملی نخبگان با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو از اساتید، متخصصان، کارآفرینان و دانشمندان برجسته ایرانی مقیم خارج از کشور فعال در حوزه فناوری نانو برای سخنرانی در موسسات آموزشی و پژوهشی دعوت می‌نماید.

شایان ذکر است، این اولین سخنرانی متخصصان ایرانی غیرمقیم در سال ۹۶ بوده و از سری این برنامه‌ها در سال ۹۵ تعداد ۲۴ سخنرانی و کارگاه تخصصی برگزار شده است. جزئیات کامل طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» در صفحه این طرح بیان شده است. همچنین متخصصان، محققان و علاقمندان می‌توانند با عضویت در کانال تلگرام این طرح از آخرین تحولات، دستاوردها و برگزاری سخنرانی‌ها و کارگاه‌های مرتبط آگاه شوند.