حمایت مالی مؤسسه ملی سلامت از درمان التهاب روده با نانوذرات

محققان دانشگاه ایالتی جورجیا بودجه ۱٫۴ میلیون دلاری از مؤسسه ملی سلامت دریافت کردند تا روی درمان بیماری التهاب روده با استفاده از نانوذرات کار کنند.

محققان مؤسسه زیست پزشکی دانشگاه ایالتی جورجیا موفق به دریافت گرنت مالی ۱٫۴ میلیون دلاری فدرال شدند تا روی راهبرد جدیدی برای درمان التهاب روده کار کنند.
التهاب روده یکی از بیماری‌های مزمن بوده که درمان آن با مشکلاتی روبرو است. داروها و روش‌های درمانی فعلی محدودیت‌هایی آثار جانبی ناخواسته‌ای به همراه دارند. بنابراین لازم است روش‌های درمانی جدیدی ارائه شود که مشکلات رایج را نداشته باشد. یکی از این راهکارها، استفاده از روش‌های رهاسازی جدید است تا بتوان داروها را با کمترین اثرجانبی وارد بدن بیمار کرد. چنین سامانه‌هایی اثربخشی دارو را افزایش داده و در عین حال مانع از بروز اثرات ناخواسته می‌شوند .
دیدیر مرلین و تیم دنینگ از محققان این پروژه هستند که سابقه همکاری مشترک بسیار زیادی دارند. آنها از این حمایت مالی مؤسسه ملی بیماری‌های کلیه و دیابت و مؤسسه ملی سلامت برای حل مشکلات و بیماری‌های روده استفاده خواهند کرد.
محققان این پروژه روی تعریف عوامل ویژه و سلول‌هایی که در بیماری‌های روده  نقش مهمی دارند، کار خواهند کرد. این گروه به دنبال این موضوع خواهند بود که آیا دستکاری عوامل التهاب‌زا با استفاده از نانوذرات می‌تواند منجر به کاهش التهاب در روده شود؟ این گروه قصد دارند تا از نانوذرات برای تسریع التیام زخم‌ها در التهاب روده استفاده کنند. برای این منظور به دنبال استفاده از نانوذرات siRNA هستند تا فاکتورهای ضدالتهاب را هدف قرار داده و عوامل پاتوژنی دخیل در آن را از بین ببرند.
برای رسیدن به این هدف از مدل‌های تکمیلی نیز استفاده خواهد شد تا سلول‌های ویژه‌ای در روده شناسایی شوند؛ سلول‌هایی که می‌توان با نانوذرات آنها را هدف قرار داد. استفاده از رهاسازی مبتنی بر نانوذرات منجر به کاهش التهاب و بهبود زخم‌ها می‌شود.
این مطالعات به محققان کمک می‌کند تا سامانه‌های رهاسازی دارو مبتنی بر نانوذرات تولید کنند که در نهایت به درمان بیماری التهاب روده منجر می‌شود.