موفقیت در تجاری‌سازی و فروش نقاط کوانتومی عاری از کادمیم

شرکت انگلیسی نانوکو اعلام کرد که در سال جاری میلادی در تجاری‌سازی نقاط کوانتومی عاری از کادمیم موفق بوده است. هر چند بازار این حوزه به آهستگی رشد می‌کند اما درآمدهای پیش‌بینی شده این شرکت محقق شده‌است.

شرکت نانوکو (Nanoco) اعلام کرد موفقیت‌هایی در بخش تجاری‌سازی فناوری نقاط کوانتومی عاری از کادمیم در سال جاری مالی بدست آورده است. با این حال این بازار با سرعت کمتر از حد پیش‌بینی در حال گسترش است. بنابراین مسئولان این شرکت روی مدیریت منابع مالی متمرکز شده‌اند تا فروش را به سوی مسیر پیش‌بینی شده پیش ببرند.
مسئولان شرکت نانوکو معتقداند که پذیرش فناوری نقاط کوانتومی با آهستگی انجام می‌شود این در حالی است که تغییر قوانین و اعمال محدودیت برای استفاده از نقاط کوانتومی کادمیمی نیز چندان روی بهبود بازار تاثیر مثبت نداشته است.
با این حال نانوکو معتقد است که ممنوعیت اخیر اتحادیه اروپا برای استفاده از نقاط کوانتومی کادمیمی از سال ۲۰۱۹ در نمایشگرها، ممکن است موجب تسریع توسعه فناوری نقاط کوانتومی عاری از کادمیم شود.
مسئولان نانوکو می‌افزایند که درآمد بدست آمده تا پایان ماه جولای ۲۰۱۷ منطبق با پیش‌بینی‌های انجام شده بوده است. هزینه‌های این شرکت کاملا کنترل شده‌است و در حال حاضر ۷۵۰ هزار پوند در ماه هزینه این شرکت بوده و در سال ۲۰۱۶ هزینه‌های شرکت در مجموع ۱۲٫۸ میلیون پوند بوده است.
شرکت نانوکو به دنبال وارد شدن به کسب و کار پیل خورشیدی است به طوری که اخیرا فعالیت‌هایی برای تولید پیل‌های خورشیدی ارزان قیمت آغاز کرده است.
شرکت نانوکو یکی از تولیدکنندگان نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین نظیر کادمیم است که در ساخت نمایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. منع فروش نمایشگرهای حاوی کادمیم می‌تواند موجب رونق بیشتر کسب و کار شرکت نانوکو شود.
کادمیم یکی از شش ماده‌ای است که از سوی اروپا با ممنوعیت استفاده در تجهیزات الکترونیکی مواجه بوده و جزء فلزات سنگین بسیار خطرناک دسته‌بندی می‌شود. میزان سمیت این ماده ده برابر بیشتر از جیوه و سرب است.
بیشتر نمایشگرها و تلویزیون‌های ساخته شده در دنیا توسط شرکت‌هایی نظیر سامسونگ روی راهبرد استفاده از فناوری نقاط کوانتومی عاری از کادمیم متمرکز است. اخیراً شرکت‌های مختلفی در حال تغییر راهبرد و گسیل شدن به سوی استفاده از فناوری عاری از کادمیم هستند تا خطرات زیست‌محیطی محصولات خود را به حداقل برسانند.
شرکت نانوکو معتقد است که اختلاف اندک میان کارایی کادمیم و جایگزین‌های کادمیم نباید دلیلی برای استفاده از آن باشد. نانوکو یک شرکت انگلیسی تولیدکننده نقاط کوانتومی عاری از کادمیم است که از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت به تولیدکنندگان نمایشگر، محصولات ویژه‌ای ارائه می‌کند.