دوره توان‌افزایی کارشناسان رسانه ستاد توسعه نانو برگزار شد.

ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو در راستای توان‌افزایی کارشناسان رسانه در خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، رسانه‌های تصویری و شنیداری، دوره‌ای دو روزه شامل کارگاه‌های ترویجی را برگزار کرد.

دوره توان‌افزایی کارشناسان رسانه، با هدف ارتباط هر چه بهتر رسانه‌ها با موضوع فناوری نانو و تبیین سیاست‌های جدید رسانه‌ای ستاد نانو با حضور۳۰ کارشناس از ۲۵ رسانه همچون خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها رسانه‌های تصویری و حضور داشتند و با نحوه کار ستاد توسعه فناوری نانو آشنا شدند.
در روز اول این دوره شرکت پوشش‌های نانو ساختار توسط مدیرعامل این شرکت دکتر احمد مهدوی معرفی شد. در این بخش چالش‌های رسیدن ایده‌ی اولیه‌ی این شرکت به یک محصول و مشکلات و سختی‌های صادرات محصول نیز ارائه شد. این شرکت در حال تولید تجهیزات پوشش دهی است که در کنار میکروسکوپ‌های الکترونی قرار می‌گیرد و می‌تواند با دقت یک نانومتر پوشش‌های نازک از طلا، پلاتین، پالادیوم و … را روی سطوح فلزی و غیرفلزی ایجاد کند. وی معتقد بود که شرکت‌های دانش‌بنیان با سخت‌کوشی می‌توانند محصولات خود را دیر یا زود به تولید برسانند.
در دومین بخش از این دوره مهندس علی طهاری، در خصوص برنامه‌های ترویجی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو توضیحاتی ارائه کرد. همچنین در ادامه مهندس احمدوند در خصوص تعاملات رسانه‌ها و بهتر شدن شرایط ارتباطی رسانه‌ها با ستاد نانو مطالبی ارائه کرد.
در بخش پایانی اولین روز این دوره، مهندس قرایلو در خصوص چگونگی ساختن ایده و پرورش آن در ذهن را به کارشناسان رسانه‌ای توضیحاتی ارائه داد. وی همچنین با ارائه‌ی کتابی با عنوان«ایده‌های شما مستدام» شده است در خصوص داستانی که در این کتاب آمده به‌صورت جذاب و جالب را در قالب یک کارگاه ارائه کرد.
در روز دوم این دوره، دکتر حمیدرضا مدقق، سردبیر علمی فرهنگی هنری شبکه خبر با نگاهی به ساخت و پرداخت گزارش‌های علمی سخنرانی کرد. وی تأکید داشت که مصاحبه گرفتن باید با ترفندهایی انجام گیرد تا یک خبر گزارشی یا سرگرمی علمی و… برای مخاطب جذاب باشد. وی در ادامه به مقایسه‌ی برخی منابع خبری در ایران و کشورهای خارجی پرداخت و رویه صحیح را به کارشناسان توضیح داد.
همچنین در بخش پایانی این دوره، از کارشناسان ستاد توسعه فناوری نانو در خصوص نحوه انتخاب رسانه‌های برتر که از برنامه‌های ستاد نانو به شمار می‌رود توضیحاتی ارائه کرد. در این بخش به شاخص‌ها و پارامترهای ارزیابی رسانه‌ها اشاره شد. برخی از این شاخص‌ها محتوا، نحوه ارجاع، دستاوردها، موضوعات مرتبط با صنعت و بازار، نحوه انتشار و … هستند.
بر اساس این شاخص‌ها، رسانه برتر، خبرنگار با عملکرد بهتر و آثار برگزیده انتخاب و طبق روال هر ساله ستاد نانو معرفی می‌شوند.
گفتنی است این دوره توان‌افزایی در روزهای ۹٫۱۰ شهریورماه در کرج برگزار شد و رسانه‌های تصویری، شنیداری، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها حضور داشتند. همچنین در کنار این کارگاه‌های آموزشی برنامه‌های تفریحی نیز برگزار شد.