دستاوردهای دانشگاهی حوزه‌ی فناوری نانو در معرض دید عموم قرار گرفت

دستاوردهای دانشجویان از پایان‌نامه‌های موفق دانشگاهی در دهمین نمایشگاه فناوری نانو به نمایش گذاشته شده است. اغلب این پایان‌نامه‌ها موفق شده‌اند به صنعت راه پیدا کنند.

ایجادی، دبیر غرفه‌ی دستاوردهای دانشگاهی، با بیان این مطلب که این غرفه بر اساس خروجی آیین‌نامه‌ی گام‌به‌گام حمایت از پایان‌نامه‌ها طراحی ‌شده است گفت: «پایان‌نامه‌های تحت حمایت، حدود ۷۵۰ پایان‌نامه‌ی کاربردی و صنعتی هستند که خروجی‌های آن‌ها مواردی از قبیل ثبت اختراع داخلی و خارجی، نمونه‌ی اولیه، استقرار در مرکز رشد، ساخت تجهیزات و یا تولید در مقیاس پایلوت است. همچنین نزدیک به ۴۵۰ عنوان از این پایان‌نامه‌ها مبتنی بر نیاز یک صنعت یا یک شرکت دانش‌بنیان تعریف‌شده که ۲۵۱ مورد از آن‌ها در حال انجام هستند. از ۲۰۰ مورد پایان‌نامه‌ی اتمام یافته، ۴۲ عنوان برگزیده‌شده و در غرفه‌ی دستاوردهای دانشگاهی به نمایش گذاشته شده است.»
وی ادامه داد: «در این غرفه دانشجوها نتایج حاصل از پایان‌نامه‌ها از قبیل نمونه‌ی اولیه، مدارک ثبت اختراع و یا مدارک دال بر استقرار در مرکز رشد را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.»
وی یادآور شد: «هدف از برپایی این غرفه این است که دانشجوها بتوانند با دانشجویان بازدیدکننده و سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار کنند. همچنین دانشجوهایی که از نمایشگاه بازدید می‌کنند متوجه شوند که می‌توان چنین راهی را پیش گرفت و به موفقیت رسید.»
ایجادی در پایان خاطرنشان کرد: «خروجی اغلب طرح‌های به نمایش گذاشته‌شده به این شکل بوده است که یا فرد دانشجو در شرکتی که پایان‌نامه را تعریف کرده بوده، استخدام شده و یا اینکه به کمک استادش یک شرکت تأسیس کرده و موفق شده کارش را ادامه دهد.»
شایان‌ذکر است، غرفه‌ی نمایش دستاوردهای دانشگاهی در دهمین نمایشگاه فناوری نانو میزبان علاقه‌مندان و دانشجویان است.