بازار نانوذرات نقره تا سال ۲۰۲۴ به ۳ بیلیون دلار خواهد رسید

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، بازار نانوذرات نقره تا سال ۲۰۲۴ به رقم ۳ بیلیون دلار خواهد رسید که رشد ۱۳ درصدی را تجربه می‌کند. بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴، منطقه آسیا اقیانوسیه بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص می‌دهد.

نانوذرات نقره یکی از مهمترین نانومواد مصرفی در جهان است که به دلیل وجود خواص آنتی‌باکتریال در ادوات و محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نانوذرات در بخش تصفیه آب، وسایل منزل و ادوات پزشکی کاربرد وسیعی دارد.
بررسی بازار نانوذرات نقره نشان می‌دهد که این بازار در حال رشد و سودآوری است، به طوری که حجم آن در سال ۲۰۱۵ بالغ بر یک بیلیون دلار بوده که تا سال ۲۰۲۴ به رقم ۳ بیلیون دلار خواهد رسید. براساس پیش‌بینی‌ها این بازار بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴ رشد ۱۳ درصدی را تجربه خواهد کرد.
انتظار می‌رود که منطقه آسیا اقیانوسیه به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات الکترونیکی در جهان، بیشترین رشد بازار را طی سالهای آتی در بخش نانوذرات نقره تجربه کند. بسط و توسعه بازار بخش IT و الکترونیک تأثیر مثبتی برای رشد بازار نانوذرات نقره در این منطقه خواهد گذاشت و موجب افزایش درآمد کشورهایی نظیر کره‌جنوبی و چین خواهد شد.
بازار نانوذرات نقره در آمریکا در سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بوده است که این منطقه آمادگی دارد تا بین سال‌های۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴ رشد قابل توجهی را تجربه کند. بریتانیا نیز با رشد بازار نانوذرات نقره روبرو است، به‌طوری که درآمد این منطقه بیش از ۴۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ بوده است. این رشد منجر به بهبود بخش سلامت و تجهیزات پزشکی خواهد شد.
در میان صنایع مختلف، بخش غذا و نوشیدنی درآمد بیش از ۷۰ میلیون دلاری را از نانوذرات نقره به‌دست آورده است و ایجاد مقاومت در برابر باکتری و افزایش زمان ماندگاری از جمله دلایل تأثیرگذاری این نانوذرات بر صنعت غذا و نوشیدنی است.
منسوجات سهمی بیش از ۲۰ درصد از کل بازار نانوذرات نقره را در سال ۲۰۱۵ داشته است. از نانوذرات برای استریل‌کردن و هوشمند کردن منسوجات استفاده شده است.
در میان روش‌های تولید نانوذرات، PVD، CVD و VERL سه روش رایج مبتنی بر فاز بخار هستند که سهم زیادی را در این بازار به خود اختصاص داده‌اند.