تولید انبوه نسل دوم تراشه‌ی DRAM ده نانومتری سامسونگ

شرکت سامسونگ نسل دوم از تراشه‌های ۱۰ نانومتری ۸Gb LPDDR5 را به تولید انبوه رساند. این حافظه‌ها ۲۰ درصد نازکتر بوده و ۱۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

سامسونگ اعلام کرد که نسل دوم حافظه‌های ۱۰ نانومتری DRAM تلفن همراه را به تولید انبوه رسانده‌ است. این تراشه‌های DRAM جدید ۸ گیگابایت ظرفیت داشته و مصرف انرژی اندکی دارند.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط سامسونگ، این تراشه‌ها از کارایی بالایی برخوردار بوده و به دلیل مصرف کم باتری برای باتری ادوات الکترونیکی بسیار مناسب هستند. قرار است از این حافظه‌ها در تلفن‌های هوشمند ممتاز یا دیگر ادوات همراه استفاده شود.

در مقایسه با تراشه‌های فعلی که در حال حاضر در تلفن‌های همراه استفاده می‌شوند، این نسل جدید حافظه‌ها ۱۰ درصد مصرف کمتری دارند، در حالی که اطلاعات را با همان سرعت یعنی ۴٫۲۶۶ مگابایت برثانیه مبادله می‌کنند. این به معنای حفظ عملکرد و کاهش مصرف انرژی است.

سامسونگ همچنین اعلام کرد که بسته‌ی DRAM همراه ۸GB LPDDR4X خود را با ترکیب ۴ تراشه DRAM 10 نانومتری ۱۶Gb LPDDR4X DRAM ساخته است(۱۶Gb=2GB). این بسته قابلیت انتقال ۳۴٫۱ گیگابایت بر ثانیه اطلاعات را داراست، در حالی که ۲۰ درصد نازکتر از نسل اول این تراشه است.

با استفاده از این فناوری می‌توان ضخامت و ابعاد ادوات همراه را کاهش داد؛ بدون این که عملکرد سیستم مختل شود.