جوهر حاوی نانوذرات برای تصویربرداری از سلول‌های سرطانی

ایمیجین بیوسیستمز اعلام کرد که موفقیت‌هایی در توسعه‌ی مُعرف (جوهر) مبتنی بر نانوذرات به دست آورده‌است؛ معرفی که در تصویربرداری از سلول‌های سرطانی قابل استفاده است. آزمون بالینی روی این محصول اوایل سال آینده‌ی میلادی انجام خواهد شد.

شرکت ایمیجین بیوسیستمز (Imagion Biosystems) در حوزه‌ی سلامت فعالیت دارد. این شرکت اعلام کرد که به موفقیت‌هایی در بخش بهینه‌سازی فرمولاسیون نانوذرات دست یافته تا از آن برای تصویربرداری از انسان استفاده کند.

ایمیجین بیوسیستمز هفته‌ی گذشته اعلام کرد که موفق به بهینه‌سازی نانوذرات برای انجام آزمون بالینی شده‌است. از این نانوذرات برای تصویربرداری از سلول‌های سرطان پستان HER2 در نودهای لنفی استفاده شده‌است. این دستاورد فنی به شرکت ایمیجین بیوسیستمز امکان می‌دهد تا اولین معرف تصویربرداری از سلول‌های سرطانی خود را تولید کند؛ معرف‌هایی که در آن‌ها از نانوذرات استفاده شده‌است. برای تولید تجاری این نانوذرات باید مطالعات سم‌شناسی روی آن انجام شود.

براساس اطلاعات منتشر شده، اولین آزمون بالینی روی این نانوذرات اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. در طول ماه‌های باقی‌مانده از سال ۲۰۱۸، این نانوذرات باید برای انجام آزمون‌های ایمنی و سم‌شناسی مورد مطالعه قرار گیرند. ایمیجین بیوسیستمز قصد دارد تا دومین تولید خود را برای انجام آزمون اولیه انجام دهد تا پس از آن، آزمون بالینی روی انسان آغاز شود.

بازار جهانی نانوذرات در حوزه‌ی علوم زیستی، ۲۹٫۶ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۴ بوده که پیش بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۱۹ به ۷۹٫۸ میلیارد دلار برسد. نرخ رشد سالانه ترکیبات مربوط به بخش سلامت ۲۲ درصد است.
درآمد محصولات این حوزه با در نظر گرفتن محصولاتی که فاز آزمون بالینی را به اتمام رسانده‌اند و تأییدیه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا را به‌دست آورده‌اند، ۲۳ درصد رشد را در این بازه‌ی زمانی تجربه خواهد کرد.